📚Egyéb (Iktatás, Szett, Szervíz)

Iktatókönyv

Menü - Bizonylat kezelés - Egyéb (Iktatás, Szett, Szervíz) - Iktatókönyv

Adatok feltöltésének menete

Az iktatószámot a rendszer automatikusan kitölti.

  1. Kiválasztjuk az irányt. (Bejövő/Kimenő)

  2. Kiválasztjuk a típust és fontosságot az előre felvitt kódtáblákból.

  3. Megadjuk a Bejövő, vagy Kimenő bizonylaton található azonosítószámot, és Dosszié adatot, ami a tárolási helyre utaló azonosító, egyénileg kialakított, a visszakeresést segítő adat.

  4. Megadjuk az iktatás dátumát. (alapméretezetten az aktuális dátum)

  5. Kiválasztjuk a költséghelyet.

  6. Beválasztjuk az ügyfelet, ügyfél ügyintézős, munkaszámot és tárolási helyet.

  7. Megadjuk a bizonylat keletkezésének dátumát, illetve ha ügyintézést igényel a dokumentum akkor annak határidejét.

  8. Megadjuk a dokumentum oldalainak számát, megőrzésének idejét, jogcímét és értékét.

  9. Kapja/Küldi mező beválasztása.

  10. Igény szerint adható megjegyzés a bizonylathoz.

  11. Az "F7" gomb lenyomásával rögzíteni a bizonylatot.

Iktatásnál figyeli, hogy volt-e már előzőleg - a megadott azonosítóval és ügyféllel - rögzítve a tétel.

Adatok keresése, módosítása

A felvitt, iktatott bizonylatok adatai az alábbi táblázatban nézhetők meg. Ezekre megadhatunk szűrési feltételeket a gyorsabb megtalálás érdekében. Az „Üres lap” gombbal törölhetjük az adatmezőket. Eztán adhatunk meg keresési feltételeket, a megfelelő mezők kitöltésével.

Az „F5 – Keres” gombbal jeleníthetjük meg a keresési feltételeknek megfelelő tételeket. A kívánt sorra kattintva az iktatás adatai megjelennek a beviteli mezőkben. Ekkor módosíthatjuk azokat, majd az „F9 – Módosít” gombbal tudjuk letárolni.

A kiválasztott sort az „F8 - Iktatás törlése” gombbal törölhetjük a rendszerből.

Egyéb adatok

Az iktatott bizonylathoz hozzárendelhetünk még címzettet („Kapja / Küldi” személyt) a „Címzett hozzáadása” gombbal. A megjelenő ügyintéző törzsből választhatunk címzettet. Ugyan itt törölhetünk is, a gombbal.

A rendszer beállított időközönként üzenetet küld a belső hálózaton keresztül, a beállított e-mail címre, az érintett személyeknek, az újonnan iktatott bizonylatokról. Ezen kívül kezdeményezhető azonnali küldés is a „Címzettnek azonnali küldés” gombbal.

A személyes átvétel esetén az „Átvételi nyomtatása” gombbal lehet átvételi bizonylatot nyomtatni.

A „Nyomtatás” gombbal lehet az iktatott tétel adatait kinyomtatni. A „Bizonylat megtekintése” gombbal képernyőn tekinthető meg az iktatás adatlapja.

Dokumentumok hozzáfűzése

Az iktatáshoz hozzákapcsolhatók külső dokumentumok is. Ezek lehetnek „doc”, „xls”, „pdf”, kép és egyéb file-ok. Amennyiben a windows-ban a file – hoz hozzá van rendelve megjelenítő program, ebben az esetben a „Melléklet megtekintése” gombbal megjelenik a melléklet képe. Lehetőség van az iktatóból kezdeményezni scannerelést is, és ebben az esetben is hozzárendelődik a dokumentum az iktatáshoz. Itt is lehetőség van a hozzáfűzés törlésére, a „Melléklet hozzáfűzés törlése” gombbal.

Egyéb kezelési lehetőség

Az Iktatás menüpontba bekerült a sorszámra szűrés funkció

Dolgozóknak kiadott eszközök

Fontos beállítások!

Ahhoz, hogy a munkaruhák nyilvántartása jól működjön a következő beállítások szükségesek.

Munkaruha cikktörzs

A rendszerben nyilvántartani/bérelni kívánt munkaruhákhoz létre kell hozni egy cikktörzset.

  • Cikk csoport I - MUNKARUHA besorolás létrehozása és a cikkhez rendelése

  • Egyedi nyilvántartás, amennyiben sorszámozottan nyilván szeretnénk tartani a ruhákat. (Ez a beállítás auttomatikusan megköveteli a gyári számozást bevételezéskor)

  • Mértékegység megfelelő beállítása. (db)

Raktár beállítások

Fontos, hogy 4 külön raktár szükséges a munkaruhák kezeléséhez.

Szükséges raktárak (Besorolás - funkció):

  • MRR(Munkaruha raktár) - Munkaruha raktár - ebben a raktárban tároljuk a tiszta munkaruhákat

  • MRD(Munkaruha dolgozóknak kiadva) - Dolgozóknak kiadott raktár - ebben a (fiktív) raktárban tároljuk a dolgozóknak kiadott ruhákat

  • MRM(Munkaruha mosatáson lévő raktár) - Mosásra, javításra visszavéve raktár - ebbe a raktárba vesszük vissza a dolgozóktól a koszos ruhákat

  • MRK(Munkaruha mosatásra kiadva raktár) - Mosásra, javításra kiadott raktár - ezzel a (fiktív) raktárral tartjuk nyilván, hogy mely ruhákat küldtük el mosásra

Bizonylat típusok beállítása

Fontos készíteni olyan bizonylat típusokat, melyek külön a munkaruhák kezelésére szolgálnak.

Munkaruha BEVÉT

Lehetséges sima bejövő bizonylat típusként is bevételezni munkaruhát, de ha szeretnénk létrehozuhatunk saját típust rá, MRU besorolással. (ld.: alább)

Egyszerű bejövő szállítólevél, könyvelés és áfa nélkük.

Munkaruha KIADÁS

Figyeljünk a mozgás típusra (szerszám, munkaruha kiadás - 28) és besorolásra(MRU)!

Munkaruha VISSZAVÉT

Figyeljünk a mozgás típusra (szerszám, munkaruha bevétel - 18) és besorolásra(MRU)!

Munkaruha mosásra KIADÁS

Fontos, hogy MRU besorolású legyen ez a bizonylat is!

Elszámolás köteles eszközök kezelése

Menü - Bizonylat kezelés - Egyéb (Iktatás, Szett, Szervíz) - Dolgozóknak kiadott eszközök - Elszámolás köteles eszközök kezelése

Ld.: Munkaruha kezelés. Külön menüpontból elérhető, mert létrehozható külön bizonylat típus eszközök kiadására, mellyel megkülönböztethetőek a ruháktól.

Munkaruha kezelése

Menü - Bizonylat kezelés - Egyéb (Iktatás, Szett, Szervíz) - Dolgozóknak kiadott eszközök - Munkaruha kezelése

Munkaruha kezelés előtt alaposan nézzük át a szükséges beállításokat!!!

Munkaruha bevételezés

  1. Nyissunk meg a "Bejövő szállítólevél" menüpontot.

  2. Bizonylat típusnak válasszuk ki a "Munkaruha BEVÉT" típust, amit a bizonylat típusok között mi állítottunk be.

  3. Töltsük ki a szállító adatait. A mi adataink automatikusan kitöltődnek. (Munkaruha raktárnak kell megjelennie, mivel oda érkeznek az új ruhák)

"Enter"-rel tovább lépvkedve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:

  1. Kiválasztjuk a bérelni kívánt ruha cikkszámát.

  2. Megadjuk a bérelni kívánt mennyiséget.

  3. "Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak. Itt "0" értékkel vesszük fel a tételeket.

  4. "F7-hozzáad" gombbal adjuk hozzá a tételt a bizonylathoz.

  5. Amennyiben kötelezőre be van állítva, vagy szeretnénk gyári számozást megadadni, a tételen állva nyomjuk meg a "Gyári szám" gombot.

  • Egyedi sorozatszám megadásán állva vonalkódleolvasóval is olvashatunk be sorozatszámot / Automatikusan képezhetünk egyet.

  • Automatikus képzés esetén adjunk meg egy prefixet, illetve egy kezdő és végértéket, majd az "F7-hozzáad" gombbal mentsük el.

Munkaruha kiadás

  1. Válasszuk ki a dolgozót, akinek adni szeretnénk munkaruhát/munkaruhákat.

  2. Ha sorozatszámozva vannak a ruhák, adjuk meg a kiadni kívánt ruha sorozatszámát, vagy olvassuk le vonalkódleolvasóval.(Mennyiség ilyenkor = 1) / Ha nincs sorozatszám, válogassuk meg a cikket és adjuk meg a kiadni kívánt mennyiséget.

  3. Igény esetén adjunk meg lejáratot.

  4. "F7-hozzáadás" gombbal adjuk hozzá a tételt.

  5. Ha nem kívánunk több tételt hozzáadni, akkor jelöltjük ki a tételeinket és készítsük el a bizonylatot a kiadásról a "Bizonylat elkészítése" gombbal.

Az elkészült bizonylaton látnunk kell, hogy a cél raktár a "Dolgozóknak kiadott" raktár.

Munkaruha visszavét

A "Kigyűjtés" mezők (Összesítve, Csak menny) bepipálásával egy összesítést kapunk, hogy a dolgozónál jelen pillanatban mi található.

  1. Válasszuk ki a dolgozót akitől visszavesszük a munkaruhát.

  2. Az "F5-frissítés" gombbal kérjük le, hogy milyen rohák vannak nála.

  3. A tételek kiválasztásával, majd a "Bizonylat elkészítése" gombbal tudjuk azokat visszvenni.

Az elkészült bizonylaton látnunk kell, hogy a cél raktár most a "Mosásra, javítása visszavéve" raktár.

Munkaruha csoportos visszavét

Menü - Bizonylat kezelés - Egyéb (Iktatás, Szett, Szervíz) - Dolgozóknak kiadott eszközök - Munkaruha csoportos visszavét

Lehetőség van munkaruhákat egyszerre több dolgozótol is visszavenni.

Menete

  1. Jelöljük ki a dolgozókat, akiktől minkaruhát szeretnénk visszavenni. (ha van)

  2. Nyomjuk meg a "Kiadott munkaruhát kigyűjtése" gombot, aminek hatására kilistázódik a kijelölt felhasználóknak kiadott összes ruha.

  3. A listázott ruhák közül válasszuk ki melyeket akarjuk visszavételezni.

  4. Nyomjuk meg a "Visszavét indítása" gombot.

A kiválaszott munkaruhák átkerülnek a "Mosásra, javításra visszavéve" raktárba.

Munkaruha kiadás mosatásra

Menü - Bizonylat kezelés - Egyéb (Iktatás, Szett, Szervíz) - Dolgozóknak kiadott eszközök - Munkaruha kiadás mosatásra

A "Frissítés" gomb megnyomása után itt láthatjuk, hogy mely ruhák kerültek át a "Mosásra, javításra visszavéve" raktárba és várnak mosásra.

Mosásra kiadás

  1. Jelöljük ki a mosásra kiadni kívánt munkaruhákat.

  2. Nyomjuk meg a "Kiadás mosatásra" gombot.

A munkaruhát átkerülnek a "Mosásra, javításra kiadva" raktárba.

Egyéb bizonylatok

Menü - Bizonylat kezelés - Egyéb (Iktatás, Szett, Szerviz) - Egyéb bizonylatok

Egyéb bizonylatok rögzítésének menete

  1. Kiválasztjuk a bizonylat típusát.

  2. A bizonylat típusának megfelelően kitöltjük a fejléc fül alatt található oldalt.

"Enter"-rel tovább lépve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:

WHAT

  1. Kiválasztjuk a kért tételt (Cikkszám/Vonalkód),

  2. Megadjuk a mennyiséget,

  3. "Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak ahol megadhatjuk kedvezményeket (ha van), és a nettó vagy bruttó darab értéket.

  4. Tovább lépve megadhatjuk (valahol kötelezve van) a "Szállítási egység"-et illetve az "Azonosító"-t. (raktrárban való elhelyezkedése)

  5. Ezután további adatokat adhatunk meg: Pl. Munkaszám, Költséghely, Költség viselő, Beszállító, Szállítási határidő... stb.

  6. Az "F7" gomb lenyomásával hozzáadjuk a tételt.

Ha minden adatot rendesen kitöltöttünk az "F2" gomb lenyomásával elmentjük a tételünket és kinyomtatjuk (F3).

Kötegelt bizonylatok

Minta bizonylatok létrehozása

Ez a lap jelenleg nem tartalmaz szöveget. Rákereshetsz a lap címére más lapok tartalmában, vagy megtekintheted a kapcsolódó naplófájlokat.

Bizonylat kötegek összeállítása

Bizonylat köteg létrehozás felülete:

Bizonylat kötegek létrehozása

Ez a lap jelenleg nem tartalmaz szöveget. Rákereshetsz a lap címére más lapok tartalmában, vagy megtekintheted a kapcsolódó naplófájlokat.

Szervíz karbantartás

Ez a modul szerviz műveletek végzésére szolgál. Segítségével lefedhetők és nyomon követhetők egy szerviz mindennapos műveletei a bevételezéstől a kiadásig. A szervizbe került áruk egy szerviz kódon keresztül kerülnek azonosításra. Ennek segítségével végigkísérhetjük egy szervizelt áru teljes életútját.

Szervíz bizonylat

A szerviz karbantartás funkciót bizonylatokon keresztül tudjuk elérni. Ehhez két bizonylattípusra van szükségünk.

  1. Szerviz bevételezés: Ahhoz, hogy egy cikket a szervizbe felvegyünk szükségünk van egy szerviz bevételezés bizonylatra. Ilyen bizonylattípust a Rendszer beállítások / Bizonylat típusok menüpontban vihet fel, részletes leírását lásd ezen címszó alatt. A szerviz bevételezés bejövő, ÁFÁ-t nem, ellenben raktárt érintő, szerviz bizonylat.

  2. Szervíz kiadás: A szervizbe nemcsak bevinni, hanem onnan kiadni is kell, erre szolgál a szerviz kiadás bizonylat. Ezt a bizonylattípust is a Rendszer beállítások / Bizonylat típusok menüpontban lehet felvinni.

Gyűjtő cikk rögzítés

Ez a lap jelenleg nem tartalmaz szöveget. Rákereshetsz a lap címére más lapok tartalmában, vagy megtekintheted a kapcsolódó naplófájlokat.

Gyűjtő cikk szétbontás/összevonás

Ez a lap jelenleg nem tartalmaz szöveget. Rákereshetsz a lap címére más lapok tartalmában, vagy megtekintheted a kapcsolódó naplófájlokat.

Last updated