🟰Számlázás

Számlázás

Kimenő számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Kimenő számla

Kimenő számla rögzítésének menete

A Fejléc fülön megadjuk az alap adatokat:

  1. Beválasztjuk az ügyfél által megadott számlázási adatokat. (Név, Telephely, Cím...)

  2. Megadjuk a bizonylatszámot (kötelező) és az ügyintézőt.

  3. Kiválasztjuk a fizetés módját, a fizetési/áfa határidőket, illetve a fizetés devizanemét.

"Enter"-rel tovább lépve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:

  1. Kiválasztjuk az értékesített tételt (Cikkszám/Vonalkód),

  2. Megadjuk a mennyiséget,

  3. "Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak ahol megadhatjuk kedvezményeket (ha van), és a nettó vagy bruttó darab értéket.

  4. Tovább lépve megadhatjuk (valahol kötelezve van) a "Szállítási egység"-et illetve az "Azonosító"-t. (raktrárban való elhelyezkedése)

  5. Ezután további adatokat adhatunk meg: Pl. Munkaszám, Költséghely, Költség viselő, Beszállító, Szállítási határidő... stb.

  6. Az "F7" gomb lenyomásával hozzáadjuk a tételt.

Ha minden adatot rendesen kitöltöttünk az "F2" gomb lenyomásával elmentjük a számlát és kinyomtatjuk (F3).

Ismételten új számla felvételére az "F4-új" gomb megnyomásával van lehetőség.

  • NAV e-számla verzió frissítés miatt, a helyesbítő számlának a kezelése módosult A pozitív sorok nem hivatkoznak az előzményre

  • NAV feladás miatt (nem engedik a többszörös hivatkozást), a helyesbített számlából további helyesbítő nem készíthető!

Számlaszám megadása

Átutalásos számlánál a következő videó alapján tudjuk megadni a bankkártya utolsó 4 számjegyét.

2MB
kártyaszám_megadás.mp4

Elektronikus számla

MRC elektronikus számla

2020 március 1.-től elérhető az MR.C plus rendszer saját fejlesztésű elektronikus számla

1. Elektronikus számla szolgáltatás tartalma:

  • PDF formátumú számla, minősített hitelesítő aláírással való ellátása

  • PDF formátumú számla, időbélyeggel való ellátása

  • NAV XML csatolása a hitelesítendő számlához

  • Értesítő email küldése vevő felé

  • Értesítő email a felhasználó felé, letöltésről, a hibás e-számla, rossz email cím stb.

  • Hitelesített számla 8 évig tartó tárolása

  • Évente igény szerint, a tárolt számlák átadása a felhasználó adathordozójára

  • MRC ügyfélkapun keresztül lekérdező felület az elkészült számlák állapotáról

  • MRC ügyfélkapun keresztül az e-számlák újra küldésének (email) lehetősége

  • MRC ügyfélkapun keresztül az e-számlák letöltésének lehetősége

2. Opciós szolgáltatások (alap e-számla szolgáltatáson felül):

  • A számlához egyéb dokumentumok csatolása

  • A felhasználó saját hitelesített aláírását használhatja

  • Vizuális hitelesítő bélyegző a számla képre

3. Windows beállítások

MRC++ PDF nyomtató telepítése

Amennyiben nincs feltelepítve a PDF nyomtató, úgy honlapunkról letöltve lehet telepíteni.

Elektronikus számlát, készpénzes bizonylatnál is lehet automatikusan kiállítani

4. Hálózati beállítások

Tűzfalon engedélyezni kell az alábbi portokat:

- 44422

- 44443

5. MRC Rendszerbeállítások

a) Rendszerparaméterek

o ESZLA_DD_ACCOUNT, E, C, Adószám (8 karakter) Adószám azonosítja az ügyfelet

o ESZLA_SERVER, E, C, http://mrceszla.cloud:44443/eszamla TomCat WEB szerver elérési útvonal

o ESZLA_URL, E, C, mrceszla.cloud Tárolási hely SFTP szerver

o ESZLA_PORT, E, C, 44422 Tárolási hely SFTP port

o ESZLA_DOWNLOAD_DIR, E, C, /var/lib/tomcat8/webapps/eszamla/download Tárolási hely aláírt dokumentumainak elérési útvonala

o ESZLA_UPLOAD_DIR, E, C, /var/lib/tomcat8/webapps/eszamla/upload Tárolási hely aláírandó (feltöltött) dokumentumainak elérési útvonala

o ESZLA_PATH, E, C, Path (pl. c:\eszla) Amennyiben letöltjük az aláírt dokumentumokat, a lokális elérési út könyvtára (amennyiben hálózati meghajtót használunk, úgy olyan meghajtót használjunk, amit minden felhasználó ugyanúgy ér el.)

o ESZLA_ENABLE, E, I, 1 Elektronikus számla engedélyezése

o ESZLA_MRC, E, I, 1 MR.C plus által hitelesített számla készüljön. Amennyiben ez nincs beállítva, úgy csak a PDF-t és az XML file-t készíti el. A hitelesítés, és összecsomagolás, majd email-ben való elküldés a felhasználó feladata.

o ESZLA_PRINT, E, I, 1 Engedi nyomtatni a számlát, hagyományos nyomtatóra

o ESZLA_BIZ_QUESTION, E, I, 1 Megkérdezi, hogy szeretnénk-e elektronikus számlát készíteni, amennyiben ki van kapcsolva

o ESZLA_MAIL_MODIFY, E, I, 1 Engedi a vevő email címét módosítani. Amennyiben hozzá szeretnénk írni új email címet, úgy’;’-vel elválasztva többet is hozzáírhatunk

o ATTACH_URL Amennyiben az MR.C rendszert vegyes üzemmódban használjuk (natív windows back office, web front Office), és nincs lehetőség megosztott könyvtárat használni, úgy a csatolmányok kezelése egy közös WEB által használt elérési útvonalon találhatóak.

pl: http://attach.hu:8080/ceg/mrc_upload.jsp

o ATTACH_PATH Ez mutatja meg a bizonylat mellékletek útvonalát. Ezzel az összes adathoz történt csatolási útvonalat állítjuk, nem csak a számla mellékletét, hanem ügyfél, cikk, iktatás stb.

Figyelem! Ez a rendszerparaméter feltétlen szükséges ahhoz, hogy a számlához mellékletet tudjunk fűzni.

Lokális hálózatnál akár lehet egy közös mappa pl: Z:/MRC_ATTACH Intranet, vagy felhő esetén szükséges az ATTACH_URL rendszerparaméter A két rendszerparaméterből egy bizonylat melléklete pl. így alakul: http://attach.hu:8080/ceg/attach/BIZ/2020/02/12341.1.Kekkuti_viz.pdf

o ESZLA_TEST, E, I, 0 MR.C plus eSzámla teszt üzemmód, ebben az esetben nem küldi ki az ügyfélnek a számlát (csak beállításkor használjuk)

6. Ügyféltörzs beállítása

6.1. Elektronikus számlát kér

Az ügyféltörzsben tudjuk bekapcsolni, hogy az ügyfél elektronikus számlát kér

    1. E-mail cím beállítás Amennyiben nem adunk meg számlázási címet, úgy a rendszer mentéskor figyelmeztet, hogy az alapadatokban megadott email címet fogja használni.

Telephely fülön tudunk számlázási címet felvinni:

  1. Számlázás

Amennyiben olyan ügyfelet választunk be, hogy elektronikus számlát kér, úgy az alábbi üzenetet kapjuk (feltéve, hogy a ESZLA_BIZ_QUESTION rendszerparaméter be van kapcsolva):

Készítsük el a számlát, aminek a számlaszáma kiegészül egy E betűvel (pl. E2020/41/100/00052).

Amennyiben csatolmányt kívánunk a számlához adni, úgy (még nyomtatás előtt) tegyük meg. (Ehhez szükséges az ATTACH_PATH és WEB használata esetén az ATTACH_URL rendszerparaméter)

Lehetőség van automatikus számla mellékletet képezni. Ehhez a Rendszerbeállítások bizonylat nyomtatási formájánál kell bekapcsolni. Az alapértelmezett nyomtatási formát, kék színnel, a mellékletet zöld színnel jelöljük. A melléklet nem lehet alapértelmezett, és számla típusú.

8. Nyomtatás

A megjelenő nyomtatási képnél, mikor tényleges nyomtatást választunk, úgy a rendszer érzékeli, hogy e-számláról van szó, így háttérben elkészíti a számla PDF formáját, és ha van automata melléklet is akkor a melléklet(ek) képét is. Amennyiben a ESZLA_MAIL_MODIFY rendszerparaméter be van kapcsolva, úgy még van lehetőségünk, a cél email címen módosítani, vagy hozzáírni (’;’-vel elválasztva) újabb email címeket.

Az Egyedi kimutatások menüben - 7.2 MR.C E-Számla megtekintőből a sikertelenül elküldött számlákat, csoportosan meg lehet ismételni

MR.C E-Számla megtekintőből megadott időszakra, e-számla statisztikát lehet lekérni

Kimenő szállító(k)ból - Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás- Kimenő szállítókból - Számla

Alap működése

Ezt a menüpontot akkor használjuk, ha kiállítottunk egy kimenő szállítólevet de számlát még nem állítottunk ki az ügyfél részére.

  1. Megnyitjuk a menüpontot, és beválasztjuk az ügyfelet.

  2. A jobb alsó sarkoban lévő "F5 - Frissítés" gombra kattintva lekérjük a kimenő szállítói bizonylatokat.

  3. Kiválasztjuk azt a tételt amelyikből számlát szeretnénk készíteni, majd a jobb alsó sarokban lévő "Bizonylat elkészítése" gombra kattintva elkészítjük a számlát.

Csoportos számlázás, szállítólevélből

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Csoportos számlázás, szállítólevélből

Alap működése

Ebben a menüpontban, a ki nem számlázott szállítóleveleket tudjuk egyszerre ,több ügyfélre elkészíteni, a megadott szűrőfeltételek szerint. Amennyiben elindítottuk a számlakészítést, úgy nincs lehetőség további szűrésre, a rendszer elkészíti a számlákat. A számla típusánál figyelembe veszi a szállítólevélre felvitt fizetési módot, az ügyfélhez meghatározott fizetési határidőt. Amennyiben azonnali nyomtatást választunk, úgy a rendszer az alapértelmezett példányszámban fogja nyomtatni.

  1. Megnyitjuk a menüpontot.

  2. Kiválasztjuk az ügyfelet.

  3. A jobb alul lévő "F5-Frissítés" gombra kattintva lehívjuk a ki vagy bejövő szállítóleveleket.

  4. Kiválasztjuk mely bizonylatokat szeretnénk egy számlára rakni, majd a "Bizonylat elkészítése" gombra kattintva elkészítjük a számlát.

Mérlegjegyből - Kimenő Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Mérlegjegyből-Kimenő számla

Mérlegjegyből kimenő számla kiállítása

  1. "F5-frissítés" gombbal kérjük le a függő mérlegjegyeket.

  2. Kattintsunk duplán a számlázni kívánt mérlegjegyen, ekkor kitölti az Ügyfelet, ha még nem lett volna.

  3. Jelöljük ki a mérlegjegyet, majd nyomjuk meg a "Bizonylat elkészítése" gombot.

Bejövő számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő számla

Bejövő számla rögzítésének menete

A Fejléc fülön megadjuk az alap adatokat:

  1. Beválasztjuk azt az ügyfelet akitől érkezik a számla. (Név, Telephely, Cím, Cél raktár...)

  2. Megadjuk a bizonylatszámot (kötelező) és az ügyintézőt.

  3. Kiválasztjuk a fizetés módját, a fizetési/áfa határidőket, illetve a fizetés devizanemét.

"Enter"-rel tovább lépve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:

  1. Kiválasztjuk a kért tételt (Cikkszám/Vonalkód),

  2. Megadjuk a mennyiséget,

  3. "Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak ahol megadhatjuk kedvezményeket (ha van), és a nettó vagy bruttó darab értéket.

  4. Tovább lépve megadhatjuk (valahol kötelezve van) a "Szállítási egység"-et illetve az "Azonosító"-t. (raktrárban való elhelyezkedése)

  5. Ezután további adatokat adhatunk meg: Pl. Munkaszám, Költséghely, Költség viselő, Beszállító, Szállítási határidő... stb.

Ha minden adatot rendesen kitöltöttünk az "F2" gomb lenyomásával elmentjük a tételünket és kinyomtatjuk (F3).

Ismételten új számla felvételére az "F4-új" gomb megnyomásával van lehetőség.

Bejövő szállító(k)ból - Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő szállítókból - Számla

Alap működése

Ezt a menüpontot akkor használjuk, ha kapunk egy bejövő szállítólevet de számlát még nem állítottunk ki az ügyfél részére.

  1. Megnyitjuk a menüpontot, és beválasztjuk az ügyfelet.

  2. A jobb alsó sarkoban lévő "F5 - Frissítés" gombra kattintva lekérjük a kimenő szállítói bizonylatokat.

  3. Kiválasztjuk azt a tételt amelyikből számlát szeretnénk készíteni, majd a jobb alsó sarokban lévő "Bizonylat elkészítése" gombra kattintva elkészítjük a számlát.

Mérlegjegyből - Bejövő Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Mérlegjegyből-Bejövő számla

Mérlegjegyből bejövő számla kiállítása

  1. "F5-frissítés" gombbal kérjük le a függő mérlegjegyeket.

  2. Kattintsunk duplán a számlázni kívánt mérlegjegyen, ekkor kitölti az Ügyfelet, ha még nem lett volna.

  3. Jelöljük ki a mérlegjegyet, majd nyomjuk meg a "Bizonylat elkészítése" gombot.

Bejövő megrendelésből - Számla (raktár)

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő megrendelésből - Számla (raktár)

Működése megeggyezik a "Bejövő megrendelésből - Számla" modullal, annyiban tér el, hogy a megrendelésből rögtön számla készül, és megrendelt terméket egyből leveszi a készletről.

Bejövő megrendelésből - Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő megrendelésből számla

7MB
bejövő megrendelésből számla.mp4

Szállítók/Számlák összekapcsolása

Menü - Bizonylat kezelés - Számla - Szállítók/Számlák összekapcsolása

Alap működése

Ezt a menüpontot akkor használjuk mikor egy kimenő szállítólevél és a hozzá tartozó számla a rendszerben nincsen egymáshoz rendelve.

  1. Megynitjuk a menüpontot.

  2. Kiválasztjuk a Szállítólevél és a Számla oldalon az ügyfelet és a bizonylat típusát.

  3. A jobb alsó sarokban lévő "F5-Frissítés" gombal lekérjük az összepontozatlan bizonylatokat.

  4. Kiválasztjuk az összekapcsolni kívánt bizonylatokat, majd az "F2-Kipontozás indul" gombra kattintva összekapcsoljuk a bizonylatokat.

Last updated