🕹️
MR.C plus - Vállalatirányítási rendszer
  • 🕹️MR.C plus - Vállalatirányítási rendszer
  • 🗂️MR.C Általános ismertető
  • ℹ️Általános ismertető
    • 📥MR.C A rendszer telepítése
    • 📡Rendszer felépítése
    • 🏁MR.C Első indítás
    • 🖱️Folyamatok bemutatása
    • 🖥️Asztal felépítése
    • 🖍️Általános leírás
  • 📫NAV online adatküldés, adatexport
    • 📑NAV adatexport
    • 📨NAV online adatküldés
  • 📄Bizonylat kezelés
    • 📜Bizonylat_kezelés
    • 🧾Árajánlat
    • 📬Megrendelés
    • 📩Szállítólevél
      • 🚚Fuvarozás
    • 🛫Raktárközi mozgások, átminősítések
    • 🟰Számlázás
    • 📇Pénztár
    • 🏢Bank
    • 📚Egyéb (Iktatás, Szett, Szervíz)
    • 📦Leltárazás
    • 🗃️Adatböngészés
    • 🔐Igénylés, engedélyezés
  • 🧮Számvitel
    • 📝Manuális könyvelés
    • 💻Automata könyvelés
    • 📠Tárgyi eszköz nyilvántartás
    • 🔍Könyvelés böngésző
    • 🔓Zárás/Nyitás
    • ⬇️Importálás külső állományból
    • 📇Pénztárbizonylat létrehozása
  • 🔧Törzs karbantartás
    • 📔Cikktörzs/Jogcím
      • Csomagolás, göngyöleg
    • 📉Kedvezmények
    • 👤Ügyfél
    • 🗄️Számvitel
    • 📋Gyűjtő kategóriák (Ktgh...)
    • 🗂️Pénzügyi törzsek
    • 💰Árfolyam/Kamatok
    • 💾Rendszer törzsek
    • 🚛Gépjármű törzs
  • 📝Listák-Tervek-Segéd programok
    • 📈Listák-Statisztikák
    • 📊Táblázatos kimutatások
    • 👨‍💻Felhasználói kimutatások
    • 📕Cikk forgalomi statisztika
    • 👩‍💻Ügyfél forgalmi statisztika
    • 🩼Egyedi, segédprogramok
    • 📗Gazdasági tervek létrehozása
    • 📘Tervek Prognózisok kezelése
  • 📋Információs pult
    • 📊Információs pult
    • 📒Ügyintéző feladatai
    • 🎧Feladat diszpécser
    • 🔢Egyedi kimutatások
  • ✈️Turisztika
    • 📙Törzsadatok
    • ➗Előkalkuláció
    • ⚙️Karbantartó
    • 📓Kat. megrendelések (belföld, kiút)
    • 🗺️Rendezvényszervezés
    • 🛬Beautazás
    • 🧾Idegen árualap
    • 🏕️Belföld
    • 🏝️Kiutazás
  • ♻️Hulladékkezelés
    • ⚖️Mérlegjegykezelés
  • 🏭Termelés
    • 👓Áttekintés
    • 🔴Erőforrások kezelése
    • 🗓️Üzemi naptár
    • 🏗️Költséghelyek
    • 💽Költséghelyek adatkezelése
    • 🏣Homogén munkahelyek
    • 👷‍♀️Dolgozók
    • 📠Gépek
    • 🔄Műszakok
    • 🔧Erőforrás struktúrák kezelése
    • 🔗Csoportok
    • 🤝Csoportok kezelése
    • 🔣Műszak típusok
    • ⛑️Dolgozók
    • 📂Dolgozók alapadatai
    • 🙎Személyi adatok
    • 🎓Képzettség adatok
    • 🪪Szakképzettség adatok
    • 🔨Kiadott eszközök
    • 🧰Kiadott eszközök szerszámok karbantartás
    • 🛠️Gépek, munkahelyek
    • ⚒️Gépek, munkahelyek tartozékai
    • 🖥️Menü
    • ➕Előkalkuláció
    • 🔢Kalkuláció alapadat kezelés
    • ⤵️Lebontás
    • 🗃️Egyéb adatok
    • 📦Készletek
    • 💳Költségek részletezése
    • 💲Részletezés költség tételei
    • 🕹️Üzemirányítás
    • 🏁Munkaindítás
    • ⏏️Munkalap szűrés
    • ↩️Munkák átütemezése
    • ⏫Munkalap felvétel
    • 🖐️Munkalapok kezelése
    • ⏲️Idők füleslap
    • ⏱️Idők karbantartása
    • 🗜️Gyártóeszközök füleslap
    • ➰Szerszám módosítás
    • 📚Munka- és gépidő elszámolás
    • 📆Egyszerűsített munkaidő elszámolás
    • 📅Munkaidő
    • 🕗Gépidő
    • ⌨️Adminisztráció
    • 📉Statisztika
    • 📈Költségelszámolás
    • 👩‍✈️Fejsor létrehozása
    • 💹Bizonylatok átárazása
    • 📊Elemzés
    • 📫Bejelentések
    • 📩Bejelentés alapadatok kezelése
    • 📧Bejelentés speciális adatok
    • 🚧Munkatárgyak, tevékenységek
    • ❗Bejelentés munkatárgyak
    • 🏷️Főcím
  • 🔩Termelés irányítás
    • 🖲️Termelés irányítás
    • 🖲️Termelési alapadatok
    • 🖲️Gyártmány dokumentációk
    • 🖲️Az adatok kezelése
    • 🖲️Speciális lehetőségek
    • 🖲️Előkalkuláció
    • 🖲️Homogén munkahelyek
    • 🖲️Erőforrás rendelkezésre állások (gépi)
    • 🖲️Homogén munkaerők
    • 🖲️Erőforrás rendelkezésre állások (humán)
    • 🖲️Erőforrás költségek
    • 🖲️Technológiai műveletek
    • 🖲️Minőségi ellenőrzési adatok
    • 🖲️Termelés tervezés
    • 🖲️MRP manuális indítása
    • 🖲️MRP erőforrás szükséglet
    • 🖲️Termelés előkészítés
    • 🖲️Termelési javaslatok
    • 🖲️Beszerzési javaslatok
    • 🖲️Termelés
    • 🖲️Gyártási ütemezés
    • 🖲️Gyártás adminisztráció
    • 🖲️Anyag felhasználás
    • 🖲️Idő felhasználás
    • 🖲️Készre jelentés
    • 🖲️Költség elszámolás
    • 🖲️Készlet átértékelés
    • 🖲️Utókalkuláció
    • 🖲️Feladás számvitel
    • 🗄️Termelési alapadatok
    • 📐Termelés tervezés
    • ↪️Termelés előkészítés
    • ⌨️Termelés
    • ➖Költség elszámolás
  • ⤵️MRC adat export/import
    • 📥Archiválás
    • 👁️Archiv adatok megtekintése
    • 💾Adatállomány mentése
  • 📡Rendszerbeállítások
    • 👥Szerepkörök
    • 🖥️Rendszerbeállítások
    • 📂Bizonylat
    • ↗️Adatexport
    • ↙️Adatimport
  • 🏢Cég választás
  • 📧Üzenetkezelő
  • 📍Verzió lista
    • 🗄️Szervizcsomag tartalomjegyzék
    • 📦Szervizcsomag jegyzék
  • ⚖️Jogosultságok
    • ⚖️Jogosultságok
    • ⚖️Szerkesztői csoportok jogai
  • 🏷️Címkék
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Bizonylat kezelés

Számlázás

PreviousRaktárközi mozgások, átminősítésekNextPénztár

Last updated 11 months ago

Was this helpful?

Számlázás

Kimenő számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Kimenő számla

Kimenő számla rögzítésének menete

A Fejléc fülön megadjuk az alap adatokat:

  1. Beválasztjuk az ügyfél által megadott számlázási adatokat. (Név, Telephely, Cím...)

  2. Megadjuk a bizonylatszámot (kötelező) és az ügyintézőt.

  3. Kiválasztjuk a fizetés módját, a fizetési/áfa határidőket, illetve a fizetés devizanemét.

"Enter"-rel tovább lépve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:

  1. Kiválasztjuk az értékesített tételt (Cikkszám/Vonalkód),

  2. Megadjuk a mennyiséget,

  3. "Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak ahol megadhatjuk kedvezményeket (ha van), és a nettó vagy bruttó darab értéket.

  4. Tovább lépve megadhatjuk (valahol kötelezve van) a "Szállítási egység"-et illetve az "Azonosító"-t. (raktrárban való elhelyezkedése)

  5. Ezután további adatokat adhatunk meg: Pl. Munkaszám, Költséghely, Költség viselő, Beszállító, Szállítási határidő... stb.

  6. Az "F7" gomb lenyomásával hozzáadjuk a tételt.

Ha minden adatot rendesen kitöltöttünk az "F2" gomb lenyomásával elmentjük a számlát és kinyomtatjuk (F3).

Ismételten új számla felvételére az "F4-új" gomb megnyomásával van lehetőség.

  • NAV e-számla verzió frissítés miatt, a helyesbítő számlának a kezelése módosult A pozitív sorok nem hivatkoznak az előzményre

  • NAV feladás miatt (nem engedik a többszörös hivatkozást), a helyesbített számlából további helyesbítő nem készíthető!

Számlaszám megadása

Átutalásos számlánál a következő videó alapján tudjuk megadni a bankkártya utolsó 4 számjegyét.

Elektronikus számla

MRC elektronikus számla

2020 március 1.-től elérhető az MR.C plus rendszer saját fejlesztésű elektronikus számla

1. Elektronikus számla szolgáltatás tartalma:

  • PDF formátumú számla, minősített hitelesítő aláírással való ellátása

  • PDF formátumú számla, időbélyeggel való ellátása

  • NAV XML csatolása a hitelesítendő számlához

  • Értesítő email küldése vevő felé

  • Értesítő email a felhasználó felé, letöltésről, a hibás e-számla, rossz email cím stb.

  • Hitelesített számla 8 évig tartó tárolása

  • Évente igény szerint, a tárolt számlák átadása a felhasználó adathordozójára

  • MRC ügyfélkapun keresztül lekérdező felület az elkészült számlák állapotáról

  • MRC ügyfélkapun keresztül az e-számlák újra küldésének (email) lehetősége

  • MRC ügyfélkapun keresztül az e-számlák letöltésének lehetősége

2. Opciós szolgáltatások (alap e-számla szolgáltatáson felül):

  • A számlához egyéb dokumentumok csatolása

  • A felhasználó saját hitelesített aláírását használhatja

  • Vizuális hitelesítő bélyegző a számla képre

3. Windows beállítások

MRC++ PDF nyomtató telepítése

Amennyiben nincs feltelepítve a PDF nyomtató, úgy honlapunkról letöltve lehet telepíteni.

Elektronikus számlát, készpénzes bizonylatnál is lehet automatikusan kiállítani

4. Hálózati beállítások

Tűzfalon engedélyezni kell az alábbi portokat:

- 44422

- 44443

5. MRC Rendszerbeállítások

a) Rendszerparaméterek

o ESZLA_DD_ACCOUNT, E, C, Adószám (8 karakter) Adószám azonosítja az ügyfelet

o ESZLA_SERVER, E, C, http://mrceszla.cloud:44443/eszamla TomCat WEB szerver elérési útvonal

o ESZLA_URL, E, C, mrceszla.cloud Tárolási hely SFTP szerver

o ESZLA_PORT, E, C, 44422 Tárolási hely SFTP port

o ESZLA_DOWNLOAD_DIR, E, C, /var/lib/tomcat8/webapps/eszamla/download Tárolási hely aláírt dokumentumainak elérési útvonala

o ESZLA_UPLOAD_DIR, E, C, /var/lib/tomcat8/webapps/eszamla/upload Tárolási hely aláírandó (feltöltött) dokumentumainak elérési útvonala

o ESZLA_PATH, E, C, Path (pl. c:\eszla) Amennyiben letöltjük az aláírt dokumentumokat, a lokális elérési út könyvtára (amennyiben hálózati meghajtót használunk, úgy olyan meghajtót használjunk, amit minden felhasználó ugyanúgy ér el.)

o ESZLA_ENABLE, E, I, 1 Elektronikus számla engedélyezése

o ESZLA_MRC, E, I, 1 MR.C plus által hitelesített számla készüljön. Amennyiben ez nincs beállítva, úgy csak a PDF-t és az XML file-t készíti el. A hitelesítés, és összecsomagolás, majd email-ben való elküldés a felhasználó feladata.

o ESZLA_PRINT, E, I, 1 Engedi nyomtatni a számlát, hagyományos nyomtatóra

o ESZLA_BIZ_QUESTION, E, I, 1 Megkérdezi, hogy szeretnénk-e elektronikus számlát készíteni, amennyiben ki van kapcsolva

o ESZLA_MAIL_MODIFY, E, I, 1 Engedi a vevő email címét módosítani. Amennyiben hozzá szeretnénk írni új email címet, úgy’;’-vel elválasztva többet is hozzáírhatunk

o ATTACH_URL Amennyiben az MR.C rendszert vegyes üzemmódban használjuk (natív windows back office, web front Office), és nincs lehetőség megosztott könyvtárat használni, úgy a csatolmányok kezelése egy közös WEB által használt elérési útvonalon találhatóak.

pl: http://attach.hu:8080/ceg/mrc_upload.jsp

o ATTACH_PATH Ez mutatja meg a bizonylat mellékletek útvonalát. Ezzel az összes adathoz történt csatolási útvonalat állítjuk, nem csak a számla mellékletét, hanem ügyfél, cikk, iktatás stb.

Figyelem! Ez a rendszerparaméter feltétlen szükséges ahhoz, hogy a számlához mellékletet tudjunk fűzni.

Lokális hálózatnál akár lehet egy közös mappa pl: Z:/MRC_ATTACH Intranet, vagy felhő esetén szükséges az ATTACH_URL rendszerparaméter A két rendszerparaméterből egy bizonylat melléklete pl. így alakul: http://attach.hu:8080/ceg/attach/BIZ/2020/02/12341.1.Kekkuti_viz.pdf

o ESZLA_TEST, E, I, 0 MR.C plus eSzámla teszt üzemmód, ebben az esetben nem küldi ki az ügyfélnek a számlát (csak beállításkor használjuk)

6. Ügyféltörzs beállítása

6.1. Elektronikus számlát kér

Az ügyféltörzsben tudjuk bekapcsolni, hogy az ügyfél elektronikus számlát kér

    1. E-mail cím beállítás Amennyiben nem adunk meg számlázási címet, úgy a rendszer mentéskor figyelmeztet, hogy az alapadatokban megadott email címet fogja használni.

Telephely fülön tudunk számlázási címet felvinni:

  1. Számlázás

Amennyiben olyan ügyfelet választunk be, hogy elektronikus számlát kér, úgy az alábbi üzenetet kapjuk (feltéve, hogy a ESZLA_BIZ_QUESTION rendszerparaméter be van kapcsolva):

Készítsük el a számlát, aminek a számlaszáma kiegészül egy E betűvel (pl. E2020/41/100/00052).

Amennyiben csatolmányt kívánunk a számlához adni, úgy (még nyomtatás előtt) tegyük meg. (Ehhez szükséges az ATTACH_PATH és WEB használata esetén az ATTACH_URL rendszerparaméter)

Lehetőség van automatikus számla mellékletet képezni. Ehhez a Rendszerbeállítások bizonylat nyomtatási formájánál kell bekapcsolni. Az alapértelmezett nyomtatási formát, kék színnel, a mellékletet zöld színnel jelöljük. A melléklet nem lehet alapértelmezett, és számla típusú.

8. Nyomtatás

A megjelenő nyomtatási képnél, mikor tényleges nyomtatást választunk, úgy a rendszer érzékeli, hogy e-számláról van szó, így háttérben elkészíti a számla PDF formáját, és ha van automata melléklet is akkor a melléklet(ek) képét is. Amennyiben a ESZLA_MAIL_MODIFY rendszerparaméter be van kapcsolva, úgy még van lehetőségünk, a cél email címen módosítani, vagy hozzáírni (’;’-vel elválasztva) újabb email címeket.

Az Egyedi kimutatások menüben - 7.2 MR.C E-Számla megtekintőből a sikertelenül elküldött számlákat, csoportosan meg lehet ismételni

MR.C E-Számla megtekintőből megadott időszakra, e-számla statisztikát lehet lekérni

Kimenő szállító(k)ból - Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás- Kimenő szállítókból - Számla

Alap működése

Ezt a menüpontot akkor használjuk, ha kiállítottunk egy kimenő szállítólevet de számlát még nem állítottunk ki az ügyfél részére.

  1. Megnyitjuk a menüpontot, és beválasztjuk az ügyfelet.

  2. A jobb alsó sarkoban lévő "F5 - Frissítés" gombra kattintva lekérjük a kimenő szállítói bizonylatokat.

  3. Kiválasztjuk azt a tételt amelyikből számlát szeretnénk készíteni, majd a jobb alsó sarokban lévő "Bizonylat elkészítése" gombra kattintva elkészítjük a számlát.

Csoportos számlázás, szállítólevélből

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Csoportos számlázás, szállítólevélből

Alap működése

Ebben a menüpontban, a ki nem számlázott szállítóleveleket tudjuk egyszerre ,több ügyfélre elkészíteni, a megadott szűrőfeltételek szerint. Amennyiben elindítottuk a számlakészítést, úgy nincs lehetőség további szűrésre, a rendszer elkészíti a számlákat. A számla típusánál figyelembe veszi a szállítólevélre felvitt fizetési módot, az ügyfélhez meghatározott fizetési határidőt. Amennyiben azonnali nyomtatást választunk, úgy a rendszer az alapértelmezett példányszámban fogja nyomtatni.

  1. Megnyitjuk a menüpontot.

  2. Kiválasztjuk az ügyfelet.

  3. A jobb alul lévő "F5-Frissítés" gombra kattintva lehívjuk a ki vagy bejövő szállítóleveleket.

  4. Kiválasztjuk mely bizonylatokat szeretnénk egy számlára rakni, majd a "Bizonylat elkészítése" gombra kattintva elkészítjük a számlát.

Mérlegjegyből - Kimenő Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Mérlegjegyből-Kimenő számla

Mérlegjegyből kimenő számla kiállítása

  1. "F5-frissítés" gombbal kérjük le a függő mérlegjegyeket.

  2. Kattintsunk duplán a számlázni kívánt mérlegjegyen, ekkor kitölti az Ügyfelet, ha még nem lett volna.

  3. Jelöljük ki a mérlegjegyet, majd nyomjuk meg a "Bizonylat elkészítése" gombot.

Bejövő számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő számla

Bejövő számla rögzítésének menete

A Fejléc fülön megadjuk az alap adatokat:

  1. Beválasztjuk azt az ügyfelet akitől érkezik a számla. (Név, Telephely, Cím, Cél raktár...)

  2. Megadjuk a bizonylatszámot (kötelező) és az ügyintézőt.

  3. Kiválasztjuk a fizetés módját, a fizetési/áfa határidőket, illetve a fizetés devizanemét.

"Enter"-rel tovább lépve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:

  1. Kiválasztjuk a kért tételt (Cikkszám/Vonalkód),

  2. Megadjuk a mennyiséget,

  3. "Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak ahol megadhatjuk kedvezményeket (ha van), és a nettó vagy bruttó darab értéket.

  4. Tovább lépve megadhatjuk (valahol kötelezve van) a "Szállítási egység"-et illetve az "Azonosító"-t. (raktrárban való elhelyezkedése)

  5. Ezután további adatokat adhatunk meg: Pl. Munkaszám, Költséghely, Költség viselő, Beszállító, Szállítási határidő... stb.

Ha minden adatot rendesen kitöltöttünk az "F2" gomb lenyomásával elmentjük a tételünket és kinyomtatjuk (F3).

Ismételten új számla felvételére az "F4-új" gomb megnyomásával van lehetőség.

Bejövő szállító(k)ból - Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő szállítókból - Számla

Alap működése

Ezt a menüpontot akkor használjuk, ha kapunk egy bejövő szállítólevet de számlát még nem állítottunk ki az ügyfél részére.

  1. Megnyitjuk a menüpontot, és beválasztjuk az ügyfelet.

  2. A jobb alsó sarkoban lévő "F5 - Frissítés" gombra kattintva lekérjük a kimenő szállítói bizonylatokat.

  3. Kiválasztjuk azt a tételt amelyikből számlát szeretnénk készíteni, majd a jobb alsó sarokban lévő "Bizonylat elkészítése" gombra kattintva elkészítjük a számlát.

Mérlegjegyből - Bejövő Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Mérlegjegyből-Bejövő számla

Mérlegjegyből bejövő számla kiállítása

  1. "F5-frissítés" gombbal kérjük le a függő mérlegjegyeket.

  2. Kattintsunk duplán a számlázni kívánt mérlegjegyen, ekkor kitölti az Ügyfelet, ha még nem lett volna.

  3. Jelöljük ki a mérlegjegyet, majd nyomjuk meg a "Bizonylat elkészítése" gombot.

Bejövő megrendelésből - Számla (raktár)

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő megrendelésből - Számla (raktár)

Működése megeggyezik a "Bejövő megrendelésből - Számla" modullal, annyiban tér el, hogy a megrendelésből rögtön számla készül, és megrendelt terméket egyből leveszi a készletről.

Bejövő megrendelésből - Számla

Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő megrendelésből számla

Szállítók/Számlák összekapcsolása

Menü - Bizonylat kezelés - Számla - Szállítók/Számlák összekapcsolása

Alap működése

Ezt a menüpontot akkor használjuk mikor egy kimenő szállítólevél és a hozzá tartozó számla a rendszerben nincsen egymáshoz rendelve.

  1. Megynitjuk a menüpontot.

  2. Kiválasztjuk a Szállítólevél és a Számla oldalon az ügyfelet és a bizonylat típusát.

  3. A jobb alsó sarokban lévő "F5-Frissítés" gombal lekérjük az összepontozatlan bizonylatokat.

  4. Kiválasztjuk az összekapcsolni kívánt bizonylatokat, majd az "F2-Kipontozás indul" gombra kattintva összekapcsoljuk a bizonylatokat.

📄
🟰
2MB
kártyaszám_megadás.mp4
VIDEO
7MB
bejövő megrendelésből számla.mp4
VIDEO