📈Listák-Statisztikák

Listákat, statisztikákat kérhetünk le a rendszerből. A listák fa struktúrában kategorizálva vannak ezzel könnyítve a keresést.

Lista nyomtatása

  1. Keressük meg a nyomtatni/lekérni kívánt listát.

  2. Nyomjuk meg az "F3 - nyomtat" gombot, ennek hatására az adott listára specifikus szűrő ugrik fel.

  3. Állítsuk be a szűrőt a megjeleníteni kívánt tartalomnak megfelelően.

  4. A szűrőn található "F3 - nyomtat" gombbal nézhetjük meg a lista nyomtatási képét.

  5. A nyomtatási kép menüsorán található "Nyomtatás" gombbal nyomtathatjuk ki listát.Listáknál a dátum mező követi a kiválasztott évet.

Főbb menüpontok

  • 1. Törzslisták

  • 2. Cikk, árlisták, mozgások, készletek

  • 3. Ügyfél

  • 4. Bizonylat

  • 5. Bank / Pénztár / Tartozások

  • 6. Számvitel

  • Tárgyi eszközök

  • Mini gyártás

  • Termelésirányítás

  • Ügyfélszolgálat, project

  • Grafikus kimutatások

  • Hibalisták

  • Rendszer jogosultságok

  • Testreszabott egyedi listák

Cikk, árlisták, mozgások, készletek

2.1

2.2

2.3

2.3.11 Cikkek ügyfelenkénti értékesítései

Meghatározható cikkszám intervallumra mutatja meg az egyes ügyfelek felé történő értékesítéseket a számlázható szállítók alapján. A lista rendezettsége cikkszám növekvő, cikkszámokon belül ügyfél értékesítési összeg csökkenő. A lista tartalmazza az értékesítések értékbeli, mennyiségi adatait és az értékesítési alkalmak számát ügyfelenként. Abban az esetben, ha részletes kimutatást választunk, akkor a bizonylat tételsorai is kinyomtatásra kerülnek.

2.4 Készlet listák

- 2.4.11 Készletmozgások

3MB
lista.mp4

4.4.6 Fuvarozás ütemezése (Jogosultság beállítás szükséges)

Bank / Pénztár / Tartozások

Listák statisztikák - 5.3.x Pénzügyi folyószámla kimutatások módosításra kerültek (egységesítés, gyorsítás) - 5.3.1, 5.3.3, 5.3.8 listák kibővültek Devizanem, Fizetési mód, Egyedi ügyfelek felsorolási lehetőségével

- Új lista 5.3.9 Korosító lista csak vevő, szállító formában

- 5.3.7 Várható bevétel / kiadás lista különválasztható Bevételre, Kiadásra

Listák statisztikák – 5.3.6 Vevői egyenlegközlő levél: Folyószámla egyeztető levél kibővült bizonylat dátum lekérési lehetőséggel

Listák statisztikák - 5.4.1 (5.4.2) Felszólító levél létrehozása, nyomtatása módosult Belépéskor alapértelmezésben az alábbi képernyőt látjuk:

SZŰRÉS ÉRTELMEZÉSE

Késett napok száma >= : A megadott napok számánál több napja késett számlák (alapértelmezett 7 nap) Késett napok száma <= : A megadott napok számánál kevesebb napja késett számlák (alapértelmezett 365 nap)

Nincs küldésre beállítva : Azokat a számlákat mutatja, ami késettek és még nem jelöltük küldésre

Küldésre beállítva : Azokat a számlákat mutatja, ami késettek és még már kijelöltük küldésre

Minden : Minden számla, ami késett

Felszólítás száma : n. számú felszólításokat mutatja ( -1 = minden)

Ügyfél : Kiválasztott ügyfélre szűr

Ügyfél kategória : Kiválasztott ügyfél kategóriára szűr

Költséghely : A megadott költséghelyen kiállított számlákat hozza

Deviza : A kiválasztott devizanemre szűr

KIFIZETETLEN SZÁMLÁK LISTA ÉRTELMEZÉSE

Pipa: : Sor kijelölés (Space, Ctrl+A) feldolgozásra

Küldésre kijelölve : Küldésre (nyomtatásra) kijelölt tételek

Elküldve : Elküldött (lezárt, nyomtatott) állapotú tételek

Felszólítás dátuma : Utolsó küldés dátuma

Felszólítás száma : A megadott számlát, hány alkalommal küldtük ki, felszólító levélben

Ügyfél, számlaszám … : Értelemszerűen

LEVÉL TARTALOM ÉRTELMEZÉSE

Bevezető szöveg : Nyomtatásban használatos megszólító szöveg (szöveggyűjtemény)

Lezáró szöveg : Nyomtatásban használatos lezáró szöveg (szöveggyűjtemény)

Deviza : Nyomtatásban és képernyőn deviza szűrés

GOMBOK ÉRTELMEZÉSE BALRÓL JOBBRA

Zöld pipa : Kijelölt tételek (space) áthelyezése küldendő állapotba

Nyomtató : A kijelölt tételek nyomtatásban való megtekintése

Nyomtató zöld pipával : A kijelölt tételek nyomtatásban való megtekintése, és egyben lezárása (elküldött állapotra vált)

Zöld pipa áthúzva : Küldendő állapotból visszavonás (még el nem küldöttek)

Lakat lezárva : Lezárja a küldendő állapotban lévő számlákat, és a felszólítások száma nő

Levél : Automatikus küldés emailben (opciós funkció)

Excel : Képernyőre lekért lista áthelyezése excel formátumba

Nagyító : Képernyő frissítés

Vissza nyíl : Kilépés

FELSZÓLÍTÓ LEVÉL ELKÉSZÍTÉSÉNEK MENETE

1. Szűrők beállításával gyűjtsük le a függő számlákat

2. Jelöljük ki a küldendő számlákat (Space)

3. Nyomjuk meg a Zöld pipa gombot, minek hatására küldendő állapotba kerül a számla

4. Nézzük meg nyomtatásban (képernyőn és/vagy kinyomtatva)

5. Zárjuk le küldést (Lakat) aminek hatására a státusz elküldendőről elküldött állapotra vált, és a felszólítások száma nő

MEGJEGYZÉS

A felszólító leveleket (nyomtatásban) rendszer csoportosítja

  • Ügyfél

  • Felszólítás száma

  • Devizanem

szerint, azaz ügyfelenként egy levélre kerülnek rá, az azonos devizanemű és felszólítás számú, kifizetetlen számlák. A lezárással csak a küldésre kijelölt tételek felszólítás számát lépteti, zárás után újból kijelölhetjük küldésre.

Számvitel

Főkönyvi kivonat

A főkönyvi kivonatot nem csak egy évre, hanem több évre (törtévre) is lekérhetjük. A költséghely /költségviselő /Munkaszámok megadása lehetséges, de nem szükségszerű, egyfajta szűkítési lehetőséget adnak. A megnevezés I-III, azt jelenti, hogy ha a főkönyvi számlákhoz hozzárendeltünk idegen nyelvű megnevezéseket is, akkor ezeken is le tudunk kérni főkönyvi kivonatot, így pld. A külföldi tulajdonosnak nem kell lefordítanunk külön a főkönyvi kivonatokat. Lekérhető csak az összesítő oldal.

6.1.5 Főkönyvi kivonat költséghelyenkénti csoportosításban

Csoportos főköynvi kivonat

A csoportos lekérdezésekre akkor lehet szükség, ha valaki használja a költségcsoportosítások közül valamelyiket. A szűrési szempontok elsődlegességét a csoportosításnál lehet megtenni a szempont kijelölésével (space, vagy egér segítségével).

Főkönyvi analitika

- 6.2.1 Főkönyvi analitikára rákerült mindhárom dátum ( T.dátum, Áfa dátum, Biz. dátum )

Csoportos fökönyvi analitika

A csoportos lekérdezésekre akkor lehet szükség, ha valaki használja a költségcsoportosítások közül valamelyiket. A szűrési szempontok elsődlegességét a csoportosításnál lehet megtenni a szempont kijelölésével (space, vagy egér segítségével).

Könyvelési naplók

-

ÁFA analitika / ÁFA kimutatás

  1. Listák, tervek, segédprogramok (4.1) menüpont alatt, 6.4.1 ÁFA analitika új megjelenési forma

  2. Képernyőre is kérhetjük, az összesítőt és a részletes áfa listát, a megszokott szűrésekkel

  3. A képernyőre kért listából közvetlenül tudjuk a bizonylatot javítani ( könyvelők )

  4. Erről a felületről tudjuk az ÁNYK bevallásokat beadni

  5. Innen érhető el az EU60-as nyomtatás, illetve a bevallás is

  6. Közös nyomtatási forma az EUR-ban könyvelők részére ( eddig külön menüpontban lehetett amit megszüntettünk )

Paraméterek : - Bevallási időszak = Lekérdezés időszaka áfa dátum tól-ig

    • Export NAV ÁNYK paraméterek = ABEV hez export beállítsok o Abev XML helye - ahová a rendszer exportálja a bevallás XML-t o Külső azonosító - könyvelő irodáknál ahol nem az MRC-s iktató számot kell ráírni o ÁNYK Áfa bavallás - Normál áfa bevallás o ÁNYK EU60 - EU 60 áfa bevallás

    • Nyomtatási formák = Amennyiben nyomtatjuk a nyomtatandó típust tudjuk kiválasztani

    • Megjelenítési beállítások = Mind képernyőre, mind nyomtatásra vonatkozó beállítások o Összesítő lap - Csak összesítőt jeleníti meg o Részletes lista - Csak a részletezést jeleníti meg

      • Vevő o Szállító - Részlezetés szűrése, csoportosítása o Dátum eltérés

      • Munkaszámra csoportosít o Cikkszámra bontás

    • Szűrés = Az itt beállított paraméterek szűkítik a bevallás tartalmát

    • Rendezettség = Nyomtatásra vonatkozik - Fordított adózás paraméterek = Nyomtatásra vonatkozik

  • Nyomógombok balról jobbra : - Nyomtatás - Exportálás NAV ÁNYK - Bizonylat megtekintés - Frissítés - Kilépés

Az Áfa kimutatást bármilyen időintervallumra le lehet kérdezni, lehetőség van rá, hogy előző éveket is megadjunk, vagy törtévre kérdezzünk le.

Az áfa tv. Szerint a fizetetlen számlák lekérdezhetők az áfa bevallás határnapjáig.

A költséghelyek és munkaszámok megadása, csak lehetőség de nem kötelező.

A bizonylati rendünknek, illetve saját elvárásainknak megfelelően az áfa lista lekérhető dátum, vagy Napló sorszám szerinti rendezettségben.

A formátum megadása a következőket jelenti:

Összesen

Vevő

Szállító

Áfa lista típus

x

x

x

Összesített lista (Ami alapján az APEH-hez be kell adni)

x

Csak vevői Áfa analitika

x

Csak szállítói Áfa analitika

x

x

Vevői és Szállítói Áfa analitika egyszerre

Áfa EU60 bevallást összesítve is le lehet kérni

Ügyfél folyószámla

Ügyfél Folyószámlát kérhetünk egy ügyfélre, vagy ügyféltől… ügyfélig. Amennyiben teljes körű ügyfélfolyószámlát kérünk, akkor az ügyfél kiválasztásánál figyelnünk kell arra, hogy mindig a rendszer által adott technikai sorszám álljon elől és így kell kijelölnünk az adott ügyfelet, azaz 1-100-ig kérünk ügyfél folyószámla listát.

A költséghely, Munkaszám, és Költségviselő megadása lehetséges, de nem szükségszerű.

A főkönyvi szám megadása azok közül a főkönyvi számlák közül lehetséges, amelyekhez a Törzskarbantartás /Számvitel /Számlatükör menüpontban megadtuk, hogy kiegyenlítést igényelnek.

A kezdő év megadása tetszőleges, általában azt az évet célszerű megadni, amikortól kezdve könyvelünk a rendszerrel, vagy amikortól tudjuk, hogy van kiegyenlítetlen számláink.

A végző dátum a fizetési határnap megadását jelenti, tehát ameddig meg szeretnénk nézni, hogy mit kell kiegyenlíteni.

Ha teljes folyószámlát kérünk, akkor azt jelenti, hogy minden az adott ügyfélre vonatkozó számlát szeretnénk látni.

Ha függő folyószámlát kérünk, akkor az azt jelenti, hogy csak a kifizetetlen, vagy még össze nem pontozott számlákat szeretnénk látni.

Ha a kipontozott tételek „ki van pipálva”, akkor az azt jelenti, hogy a listákat úgy hozza le az

Rendszer, hogy az un. Összepontozott tételek mindig egymás után jelennek meg.

A korosító lista a kintlévőségeinket és kötelezettségeinket hozza le lejárati intervallumok szerint:

Határidőn belüli kötelezettség/követelés, – 1-30 napon belüli, -30-60 napon belüli… stb.

A korosító lista ugyancsak lekérhető ügyfelenként részletesen is.

Jogosultság független lista használat:

A felhasználók jogos igénye, hogy hozzáférési jogosultság függetlenül is elérjenek bizonyos alap törzseket (pl. listák, raktárak, költséghelyek, gépek, bizonylattípusok, tárgyi eszközök), láthassák azok főbb adatait, mert csak úgy tudnak dönteni, hogy ahhoz kapcsolódó hozzáférésre szükségük van-e vagy sem.

Tudjuk, hogy ilyen általános megtekintő listákat épp a jogosultság beállítás miatt nem célszerű a munkavégzési felületekre tenni, de így is több lehetőség van, ahol kialakíthatok:

  • 4.1 Listák-statisztikák menüpont

    • 1. Törzslisták

    • 16. Testreszabott egyedi listák almenü,

  • 4.3 Felhasználói kimutatások menüpont

  • 5. Információs pult menüpont Egyedi kimutatások

  • Bizonylat böngésző menüpontok böngészési oldalain sem kellene jogosultsággal korlátozni, hogy mi megtekinthető.

Feltétel: Szerepkörben állítható, hogy mely típusú adatlekérdezések szűrői működjenek teljeskörűen:

Listák „link” hivatkozással

Egyes listákból a nyomtatási kép megjelenése után további lista hívható meg. Ekkor a kulcsmező (pl. főkönyvi szám, cikkszám, ügyfélkód) kék aláhúzott mezőként jelenik meg. Erre kattintva egy részletező lista hívódik meg, a kiválasztott paraméterrel. Pl. Ügyfél folyószámla lista megjelenítése után egy ügyfél részletező listáját kapjuk, az ügyfélkódra kattintással.

Last updated