👥Szerepkörök

Szerepkörök

Menü - Rendszerbeállítások - Szerepkörök – Szerepkörök

A szerepkör karbantartóban szabályozhatjuk az egyes szerepkörök jogosultságait, illetve hozzáférési jogait.

Az ablak bal oldalán listázva találhatóak a szerepkörök, melyekhez az "F4 - új szerepkör" gombbal adhatunk hozzá újakat. Lehetőség van egy meglévő szerepkör másolására is új szerepkörbe az "F11 - Szerepkör jogosultságok másolása, új szerepkörre" gombbal.

A jobb oldali fülekkel ellátott lapon állíthatjuk az egyes szerepkörre vonatkozó jogokat.

Ügyintéző felhasználóhoz rendelése

Alaphelyzetben a bejelentkezési azonosító(felhasználó) nincs Ügyintézőhöz rendelve, ezt kézzel kell beállítani.

  1. Kattintsunk a kiválasztott felhasználóra.

  2. Nyomjuk meg az "Ügyintéző hozzárendelése" gombot.

  3. Dupla kattintással a kiválasztott ügyintézőn rendeljük hozzá a felhasználóhoz.

A felhasználó neve mellett zárójelben megjelenik a választott ügyintéző neve.

Törlés: Kijelölés után az "Ügyintéző hozzárendelés törlés" gombbal lehetséges.

Ügyintéző(k) szerepkörhöz rendelése

  1. Kattintsunk duplán a szerepkörön, amihez felhasználót szeretnénk rendelni. (Ekkor az ablak tetején a szerekör név és azonosító megjelenik)

  2. Pipáljuk ki azokat a felhasználókat, melyeket a szerepkörhöz szeretnénk rendelni.

  3. Nyomjuk meg az "F2 - beállítások mentése" gombot, amivel hozzárendeljük őket a szerepkörhöz.

A szerepkör alatt megjelennek a beállított felhasználók, illetve az Ügyintézők fülön a felhasználó alatt is megjelenik a kiválasztott szerepköre.

Törlés: Szerepkör kijelölése után a pipát vegyük ki a hozzárendelt felhasználók mellől, majd mentsük el.

Ügyintéző(k) egyszerre több szerepkörhöz való rendelése

Az Egyedi/Csoportos beállítás kapcsolót Csoportosra állítva megjelennek jelölőnégyzetek a szerepkörök előtt. Ezen négyzetek kijelölésével egyszerre több szerepkörhöz is tudunk felhasználókat rendelni.

Törlés: Jelöljük ki azon szerepkörök jelölőnégyzetét, melyekből törölni szerenénk. Jelöljük ki a szerepkörökből kiveendő felhasználók jelölőnégyzetét. Nyomjuk meg az "F8 - kijelöltek visszavonása" gombot.

Menük beállítása egyszerre több szerepkörre

Ugyanúgy mint az ügyintézőknél, a menüknél is lehetőség van egyszerre több szerepkör beállítására. Az Egyedi/Csoportos beállítás kapcsolót Csoportosra állítva megjelennek jelölőnégyzetek a szerepkörök előtt és a menük fülecske alatt egy jelöletlen menüstruktúra. Ez esetben amiket kijelölünk és szerepkörökhöz rendelünk, azok a beállítások kiegészítik az eddigieket. (Tehát ami menü jogosultsága volt egy szerepkörnek, az nem vész el csak azért mert a csoportos beállítás során nem volt kijelölve)

Törlés: Jelöljük ki azon szerepkörök jelölőnégyzetét, melyekből törölni szerenénk. Jelöljük ki a szerepkörökből kiveendő menüpontok jelölőnégyzetét. Nyomjuk meg az "F8 - kijelöltek visszavonása" gombot.

Dialog mezők tiltása, elrejtése, kötelezővé tétele

Lehetőség van az egyes ablakok jogosultság szerinti szerkesztésére a "Dialog mezők tiltása, elrejtése, kötelezővé tétele" gomb megnyomásával. Felugrik a kiválasztott ablaktípus egy másolata, amin jogosultság szerint állítható elemek jelennek meg.

  • Piros - tiltott

  • Világosszükre - rejtett

  • Kék - kötelező

  • Sötétszürke - engedélyezett

További beállítások jobb egér kattintással érhetők el.

Mentés: Jobb kattintással az ablakon a "Beállított adatok mentése" lehetőséget választva lehet.

Kilépés: Jobb kattintással az ablakon a "Kilépés" lehetőséget választva lehet.

Egyéb

További megkötések állíthatóak be szerepkörökre Egyedi vagy Csoportos módon. Lehetőség van egyedi speciális tiltások felvitelére is

Ha például azt akarjuk, hogy bizonyos szerepkör nem választhat Bizonylat cél raktárat, akkor kijelöljük és elmentjük.

Törzsadatok

Ezen fülecskén lehet a bizonylat típusokat, költséghelyeket stb. engedélyezni. Itt lehet beállítani, hogy milyen törzsadatokhoz férhet hozzá a felhasználó. Pl. az adott szerepkör ne kezelhesse csak a 2. pénztárt vagy ne lásson bizonyos dokumentumokat.

Bizonylat

Ezen a fülecskén tudjuk a bizonylat típusok szerinti speciális beállításokat elvégezni. Ha az adott szerepkör adhat Árajánlatot, akkor ki kell jelölni és elmenteni.

pl. Bejövő megrendelés, Kimenő megrendelés, Vonalkód használata, Bizonylat zárolását nem oldhatja fel stb.

- Szerepkör jogosultságnál, bizonylat típusra jellemző "Tárolási hely kötelező" beállítási lehetőség

Szabályozni tudjuk, hogy melyik bizonylat típuson kötelező a tárolási helyet beírni, így nem kell feltétlenül raktárhoz kötni a beállításokat.

Szűkítések

Itt tudjuk a szerepkörhöz kapcsolni a cikkcsoport, ügyfél kategória, illetve bizonylat típusonkénti cikkcsoport, ügyfél kategória, raktár, költséghely szűkítéseit elvégezni.

Pl. A Kimenő szállítólevélen, az adott szerepkör, csak a Központi raktárat választhatja ki.

Speciális

Szerepkörben állítható, hogy mely típusú adatlekérdezések szűrői működjenek teljeskörűen:

Szerepkör speciális adatoknál beállítható, hogy a megadott szerepkör a tiltott raktárakat is tudja kezelni

Bizonylat útvonal / Ügyintéző

1. Bizonylati útvonal

A bizonylat származtatások útvonalát szigorúan le lehet szabályozni. Ez azt jelenti, hogy pontos útvonalat lehet megadni, hogy milyen bizonylatból, milyen képezhető ( származtatható ).

Válasszuk ki a kiindulási bizonylatot, majd minden olyan, ebből a bizonylatból származtatható bizonylatfajtát adjunk meg, amelyet szeretnénk belőle származtatni.

Pl. Kimenő szállítólevélből -> Kimenő készpénzes, átutalásos stb. számla

2. Bejelentkező/Ügyintéző

Itt tudjuk megadni a a bejelentkező felhasználó és az ügyintéző összerendelését. Erre azért van szükség mert egy bejelentkező több adatbázishoz is hozzáférhet, így minden adatbázisban ( ha szükséges ) összerendelhető egy ügyintézővel. Ha megtesszük akkor a bizonylat kezelésnél automatikusan tudja a rendszer hogy az adott bejelentkező melyik ügyintézőt takarja és felajánlja. ( Ez a funkció megtalálható a szerepkör beállításnál is.)

Munkaállomás beállítások

1. Rendszer

Beállítás adott munkahelyre és munkaállomásra vonatkozik.

Be kell állítani, hogy az ügyféltörzsből, melyik ügyfél vagyunk mi, majd hogy kezelünk-e pénztárt a munkaállomáson, illetve van-e pénztárgép a számítógéphez kötve. Ha bekapcsoljuk az email kezelést csak akkor tudjuk használni és az email modul telepítve van.

Figyelem ! Hálózatos verziónál minden munkaállomáson be kell állítani !

2. Bizonylat

Itt lehet beállítani, hogy a bizonylat kezelőbe való belépéskor, automatikusan milyen bizonylat típussal induljon. pl. ha többségében készpénzes számlákat állítunk ki akkor célszerű beállítani.

3. Bizonylat II.

A nyomtatásra vonatkozó munkahelyhez kötött beállításokat lehet beparaméterezni. A bizonylat megjelenésére vonatkozó beállítások már nem használatosak.

4. Export/Import

Ha ez a munkaállomás exportál és/vagy importál adatokat két lokális MRC között, akkor kell beállítani.

5. Üzenetek

A rendszer használatakor megjelenő üzenetek beállítását lehet itt elvégezni.

A tiltott mezők már nincsenek használatban, a Szerepkör karbantartóban találhatóak.

Engedélyezési érték limit

Megadott vezető hatáskörébe tartozó, időszakos keretek határozhatóak meg, bizonylattípusra, költséghelyre bontva.

Üzenetküldés ügyintézőnek

Ügyintézőnek üzenet küldésére alkalmas felület.

Adatbázis kapcsolódások

Ebben a menüpontban tudjuk megtekinteni a hálózatban működő MRC-s munkaállomásokat.

A piros lámpával leválaszthatjuk a rendszerről ( csak Sybase ) , a zöld lámpával frissíthetjük a képernyőt.

A rendszerbeállítások fülecskén lévő többi menü használata kizárólag a fejlesztők által betanított alkalmazás rendszergazda joga !

Last updated