Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
A keresés lapon a rendszerben rögzített booking megrendelések (csomag) között kereshetünk megrendelőre, pozíciószámra, vagy utasra.
Válasszuk be a Megrendelő nevét. (Ha Viszonteladói megrendelésről van szó, akkor válasszuk be a viszonteladót is, különben hagyjuk üresen.)
Adjuk meg az Utazás időszakát. A rendszer automatikus kiszámolja az időszakból az Éjszakák számát.
Adjuk meg az Opciós dátumot.
Adjuk meg a Résztvevők számát.
Válasszuk ki a Számlázási pénznemet.
Állítsuk be az egyéb Jellemzőket.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot, ekkor a többi fül is aktívvá válik.
Az Utas nem kötelező négyzet bejelölésével nem kötelező a későbbiekben az utasok megadásakor megadni az utasok nevét. Ezt a beállítást akkor érdemes használni, amikor nagy létszámú résztvevőnk van és az utasok nevét nem szükséges eltárolni.
Mentés után a rögzített megrendelések között „NEM SZÁMLÁZOTT” állapottal megjelenik a megrendelésünk, a rendszer által generált pozíciószámmal.
A booking megrendelések pozíciószámát a rendszer automatikusan generálja, melynek formátuma a következő:
2017/FBC/108/00003:
„Év”/”Booking Belföld megrendelés (Csomag)”/”Költséghely”/”Sorszám”
A szolgáltatás lapon adjuk meg, hogy milyen szolgáltatásokat értékesítünk a megrendelés keretében. Mivel ez egy ’csomag’ megrendelés ezért akár több típusú szolgáltatás is értékesíthető egyszerre. A szolgáltatás hozzáadásának a menete a következő:
Válasszuk be a Szolgáltatást.
Adjuk meg a Résztvevők számát és Mennyiséget.
Válasszuk ki, hogy melyik Szálláshoz tartozik a szolgáltatás. A szállás kiválasztása után a szállásra vonatkozó mezők adatait automatikusan kitölti a szállás alapján a rendszer.
A Kezdés és Vég dátumokat automatikusan másolja a megrendelés fejből a rendszer. A szolgáltatásra érvényesen itt módosíthatóak a dátumok. Az Éjszakák számát automatikusan számolja a rendszer a kezdés és vég dátumokból.
Adjuk meg a Partnert és Foglalási azonosítót.
Adjuk meg VAGY a Bekerülési árat vagy az Eladási árat és a Hasznot. Amennyiben az Eladási árat adtuk meg, akkor a haszon függvényében kiszámolja automatikusan a Bekerülési árat.
Jelöljük be azokat a négyzeteket, amelyek érvényesek a megrendelése.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot a szolgáltatás elmentéséhez. Más típusú megrendelések hozzáadásához ismételjük meg a lépéseket, más szolgáltatást választva az első lépésnél
Több szolgáltatás hozzáadása esetén a következő elrendezést látjuk:
Az utasok lapon adhatjuk meg az utasaink nevét. Amennyiben a megrendelés fejen bejelöltük az utas nem kötelező négyzetet, akkor nem kell megadni az utas neveket.
Az utas hozzáadásának a menete a következő:
Alul, a Rögzített utasok felületen a „Megtekintés” gombbal válasszuk be az egyik üres utast.
Válasszuk ki az Utast a nevével beírva, vagy az utas böngészővel a ">" nyílra kattintva. A többi mezőt automatikusan kitölti a rendszer az utas adatai alapján.
Nyomjuk meg a „Módosítás” gombot. Ismételjük meg ezeket a lépéseket a többi utasra is.
A szolgáltatás utasok lapon tudjuk összerendelni a felvitt szolgáltatásokat az egyes utasokkal.
Az utasok neve mellett szereplő négyzeteket bejelölve, majd a „Mentés” gombot megnyomva rögzíthetjük az összerendeléseket, ami az alábbi módon jelenik meg:
Az utasok neve után szereplő „X” gombbal törölhetjük az összerendelést.
A kedvezmények lapon választhatunk általános kedvezményeket a megrendeléshez. Válasszuk ki a kedvezményt, majd a „Hozzáad” gombbal adhatjuk hozzá a megrendeléshez.
A hozzáadott kedvezmény egy mínuszos tételként megjelenik a rögzített megrendelés tételei között. Az „X” gombbal törölhetjük a kedvezményt.
A számlák elkészítésére a Számlázás lapon van lehetőség.
Válasszuk ki, hogy előleg vagy teljes összegű számlát szeretnénk készíteni, majd nyomjunk a „Tovább” gombra.
Válasszuk ki a vevőt és állítsuk be a fizetési módját, nyomjuk meg a „Módosítás” gombot, majd utána véglegesítsük a számlát a „Számlák véglegesítése” gombbal.
Az oldal alján előzetes, próba számlanézeteket készíthetünk a legördülő lista és „Nyomtatás” gomb használatával.
Ha véglegesítettük a számlát, akkor azt a nyomtatás lapon tekinthetjük meg tételesen.
A „Helyesbítő” gombbal készíthetünk helyesbítő számlát az adott számláról. A helyesbítő számla egy mínuszos számlaként meg fog jelenni a nyomtatás lapon.
Utókalkulációs időszakok beállítását végezhetjük el az időszak kezdetének és végének megadásával, majd mentésével.
Miután elmentettük az időszakot az megjelenik az Utókalkulációs időszakok táblázatban. Az „Előzetes, Módosítás” gombbal elkészíthetjük az előzetes kalkulációt az adott időszakra.
Ha nem helyesbítettük le a számlánkat a nyomtatás lapon, akkor az „Előzetes, Módosítás” gomb hatására a következő eredményt kapjuk:
Az Info lapon a megrendelésünk státuszát, illetve annak adatait tekinthetjük meg.
A „Státust állítás” gombbal a megrendelés státuszát tudjuk frissíteni.
A keresés lapon a rendszerben rögzített booking beutazások (egy komponens) között kereshetünk megrendelőre, pozíciószámra, vagy utasra.
Válasszuk be a Megrendelő nevét. A Pozíciószámot automatikusan generálja a rendszer.
Adjuk meg az Utazás időszakát. A rendszer automatikus kiszámolja az időszakból az Éjszakák számát.
Adjuk meg az Opciós dátumot.
Adjuk meg a Résztvevők számát.
Válasszuk ki a Számlázási pénznemet és adjuk meg a Kalkulációs árfolyamunkat.
Állítsuk be az egyéb Jellemzőket.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot, ekkor a többi lap is aktívvá válik.
Az Utas nem kötelező négyzet bejelölésével nem kötelező a későbbiekben az utasok megadásakor megadni az utasok nevét. Ezt a beállítást akkor érdemes használni, amikor nagy létszámú résztvevőnk van és az utasok nevét nem szükséges eltárolni.
Mentés után a rögzített megrendelések között „NEM SZÁMLÁZOTT” állapottal és a kapott pozíciószámmal megjelenik a megrendelésünk. Az „X” gombbal törölhetjük.
A booking megrendelések pozíciószámát a rendszer automatikusan generálja, melynek formátuma a következő:
2017/BBE/108/00001:
„Rögzítés éve”/”Booking Beutazás (Egy komponens)”/”Költséghely”/”Sorszám”
A szolgáltatás lapon adjuk meg, hogy milyen szolgáltatásokat értékesítünk a megrendelés keretében. Mivel ez egy ’egy komponensű’ megrendelés ezért csak egy típusú szolgáltatás értékesíthető egyszerre. A szolgáltatás hozzáadásának a menete a következő:
Válasszuk be a Szolgáltatást.
Adjuk meg a Résztvevők számát és Mennyiséget.
Válasszuk ki, hogy melyik Szálláshoz tartozik a szolgáltatás. A szállás kiválasztása után a szállásra vonatkozó mezők adatait automatikusan kitölti a szállás alapján a rendszer.
A Kezdés és Vég dátumokat automatikusan másolja a megrendelés fejből a rendszer. A szolgáltatásra érvényesen itt módosíthatóak a dátumok. Az Éjszakák számát automatikusan számolja a rendszer a kezdés és vég dátumokból.
Adjuk meg a Partnert és Foglalási azonosítót.
Adjuk meg VAGY a Bekerülési árat vagy az Eladási árat és a Hasznot. Amennyiben az Eladási árat adtuk meg, akkor a haszon függvényében kiszámolja automatikusan a Bekerülési árat. Ne felejtsük el megadni az árfolyamainkat.
Jelöljük be azokat a négyzeteket, amelyek érvényesek a megrendelése.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot a szolgáltatás elmentéséhez.
Mivel ez egy ’egy komponensű’ megrendelés, ezért más típusú szolgáltatás már nem adható hozzá, csak ha az eddig felvitteket töröljük.
Az utasok lapon adhatjuk meg az utasaink nevét. Amennyiben a megrendelés fejen bejelöltük az utas nem kötelező négyzetet, akkor nem kell megadni az utas neveket.
Az utas hozzáadásának a menete a következő:
Alul, a Rögzített utasok felületen a „Megtekintés” gombbal válasszuk be az egyik üres utast.
Válasszuk ki az Utast a nevével beírva, vagy az utas böngészővel a ">" nyílra kattintva. A többi mezőt automatikusan kitölti a rendszer az utas adatai alapján.
Nyomjuk meg a „Módosítás” gombot. Ismételjük meg ezeket a lépéseket a többi utasra is (ha van).
A szolgáltatás utasok lapon tudjuk összerendelni a felvitt szolgáltatásokat az egyes utasokkal.
Az utasok neve mellett szereplő négyzeteket bejelölve, majd a „Mentés” gombot megnyomva rögzíthetjük az összerendeléseket.
Az utasok neve után szereplő „X” gombbal törölhetjük az összerendelést.
A számlák elkészítésére a Számlázás lapon van lehetőség.
Válasszuk ki, hogy előleg vagy teljes összegű számlát szeretnénk készíteni, majd nyomjunk a „Tovább” gombra.
Válasszuk ki a vevőt és állítsuk be a fizetési módját, nyomjuk meg a „Módosítás” gombot, majd utána véglegesítsük a számlát a „Számlák véglegesítése” gombbal.
Az oldal alján előzetes, próba számlanézeteket készíthetünk a legördülő lista és „Nyomtatás” gomb használatával.
Ha véglegesítettük a számlát, akkor azt a nyomtatás lapon tekinthetjük meg tételesen.
A „Helyesbítő” gombbal készíthetünk helyesbítő számlát az adott számláról.
Utókalkulációs időszakok beállítását végezhetjük el az időszak kezdetének és végének megadásával, majd mentésével.
Miután elmentettük az időszakot az megjelenik az Utókalkulációs időszakok táblázatban. Az „Előzetes, Módosítás” gombbal elkészíthetjük az előzetes kalkulációt az adott időszakra.
Ha nem helyesbítettük le a számlánkat a nyomtatás lapon, akkor az „Előzetes, Módosítás” gomb hatására a következő eredményt kapjuk:
Az Info lapon a megrendelésünk státuszát, illetve annak adatait tekinthetjük meg.
A „Státust állítás” gombbal a megrendelés státuszát tudjuk frissíteni.
A keresés lapon a rendszerben rögzített booking beutazás (csomag) között kereshetünk megrendelőre, pozíciószámra, vagy utasra.
Válasszuk be a Megrendelő nevét. (Ha Viszonteladói megrendelésről van szó, akkor válasszuk be a viszonteladót is, különben hagyjuk üresen.)
Adjuk meg az Utazás időszakát. A rendszer automatikus kiszámolja az időszakból az Éjszakák számát.
Adjuk meg az Opciós dátumot.
Adjuk meg a Résztvevők számát.
Válasszuk ki a Számlázási pénznemet és adjuk meg a Kalkulációs árfolyamunkat.
Állítsuk be az egyéb Jellemzőket.
Válasszuk ki a Számlázási módot. (Csomagtúra: árrés áfás számlázási mód)
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot, ekkor a többi fül is aktívvá válik.
Az Utas nem kötelező négyzet bejelölésével nem kötelező a későbbiekben az utasok megadásakor megadni az utasok nevét.
Mentés után a rögzített megrendelések között „NEM SZÁMLÁZOTT” állapottal megjelenik a megrendelésünk, a rendszer által generált pozíciószámmal.
A Booking megrendelések pozíciószámát a rendszer automatikusan generálja, melynek formátuma a következő:
2017/FBB/108/00004:
„Rögzítés éve”/”Booking Beutazás (Csomag)”/”Költséghely”/”Sorszám”
A szolgáltatás lapon adjuk meg, hogy milyen szolgáltatásokat értékesítünk a megrendelés keretében. Mivel ez egy ’csomag’ megrendelés ezért akár több típusú szolgáltatás is értékesíthető egyszerre. A szolgáltatás hozzáadásának a menete a következő:
Válasszuk be a Szolgáltatást.
Adjuk meg a Résztvevők számát és Mennyiséget.
Válasszuk ki, hogy melyik Szálláshoz tartozik a szolgáltatás. A szállás kiválasztása után a szállásra vonatkozó mezők adatait automatikusan kitölti a szállás alapján a rendszer.
A Kezdés és Vég dátumokat automatikusan másolja a megrendelés fejből a rendszer. A szolgáltatásra érvényesen itt módosíthatóak a dátumok. Az Éjszakák számát automatikusan számolja a rendszer a kezdés és vég dátumokból.
Adjuk meg a Partnert és Foglalási azonosítót.
Adjuk meg VAGY a Bekerülési árat vagy az Eladási árat és a Hasznot. Amennyiben az Eladási árat adtuk meg, akkor a haszon függvényében kiszámolja automatikusan a Bekerülési árat. Ne felejtsük el megadni az árfolyamunkat.
Jelöljük be azokat a négyzeteket, amelyek érvényesek a megrendelése.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot a szolgáltatás elmentéséhez. Más típusú megrendelések hozzáadásához ismételjük meg a lépéseket, más szolgáltatást választva az első lépésnél
Több szolgáltatás hozzáadása esetén a következő elrendezést látjuk:
Az utasok lapon adhatjuk meg az utasaink nevét. Amennyiben a megrendelés fejen bejelöltük az utas nem kötelező négyzetet, akkor nem kell megadni az utas neveket.
Az utas hozzáadásának a menete a következő:
Alul, a Rögzített utasok felületen a „Megtekintés” gombbal válasszuk be az egyik üres utast.
Válasszuk ki az Utast a nevével beírva, vagy az utas böngészővel a ">" nyílra kattintva. A többi mezőt automatikusan kitölti a rendszer az utas adatai alapján.
Nyomjuk meg a „Módosítás” gombot. Ismételjük meg ezeket a lépéseket a többi utasra is.
A szolgáltatás utasok lapon tudjuk összerendelni a felvitt szolgáltatásokat az egyes utasokkal.
Az utasok neve mellett szereplő négyzeteket bejelölve, majd a „Mentés” gombot megnyomva rögzíthetjük az összerendeléseket, ami az alábbi módon jelenik meg:
Az utasok neve után szereplő „X” gombbal törölhetjük az összerendelést.
A számlák elkészítésére a Számlázás lapon van lehetőség.
Válasszuk ki, hogy előleg vagy teljes összegű számlát szeretnénk készíteni, majd nyomjunk a „Tovább” gombra.
Válasszuk ki a vevőt és állítsuk be a fizetési módját, nyomjuk meg a „Módosítás” gombot, majd utána véglegesítsük a számlát a „Számlák véglegesítése” gombbal.
Az oldal alján előzetes, próba számlanézeteket készíthetünk a legördülő lista és „Nyomtatás” gomb használatával.
Ha véglegesítettük a számlát, akkor azt a nyomtatás lapon tekinthetjük meg tételesen.
A számlán látható az árrés áfa is mivel csomagtúrát választottunk a számlázás módjánál.
A „Helyesbítő” gombbal készíthetünk helyesbítő számlát az adott számláról. A helyesbítő számla egy mínuszos számlaként meg fog jelenni a nyomtatás lapon.
Utókalkulációs időszakok beállítását végezhetjük el az időszak kezdetének és végének megadásával, majd mentésével.
Miután elmentettük az időszakot az megjelenik az Utókalkulációs időszakok táblázatban. Az „Előzetes, Módosítás” gombbal elkészíthetjük az előzetes kalkulációt az adott időszakra.
Ha nem helyesbítettük le a számlánkat a nyomtatás lapon, akkor az „Előzetes, Módosítás” gomb hatására a következő eredményt kapjuk:
Az Info lapon a megrendelésünk státuszát, illetve annak adatait tekinthetjük meg.
A „Státust állítás” gombbal a megrendelés státuszát tudjuk frissíteni.
A keresés lapon a rendszerben rögzített rendezvények között kereshetünk megrendelőre, pozíciószámra, vagy utasra.
Válasszuk be a Megrendelő nevét.
Adjuk meg az Utazás időszakát. A rendszer automatikus kiszámolja az időszakból az Éjszakák számát.
Adjuk meg az Opciós dátumot.
Adjuk meg a Résztvevők számát.
Válasszuk ki a Számlázási pénznemet.
Állítsuk be az egyéb Jellemzőket.
Válasszuk ki a Számlázás módját. (Belföldi: belföldi áfákkal számol, Külföldi: adott országban, adott szolgáltatásra vonatkozó áfával számol.)
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot, ekkor a többi fül is aktívvá válik.
Az Utas nem kötelező négyzet bejelölésével nem kötelező a későbbiekben az utasok megadásakor megadni az utasok nevét. Ezt a beállítást akkor érdemes használni, amikor nagy létszámú résztvevőnk van és az utasok nevét nem szükséges eltárolni.
Mentés után a rögzített megrendelések között „NEM SZÁMLÁZOTT” állapottal megjelenik a megrendelésünk, a rendszer által generált pozíciószámmal.
A booking megrendelések pozíciószámát a rendszer automatikusan generálja, melynek formátuma a következő rendszertervezés esetén:
2017/FRR/108/00001:
„Rögzítés éve”/”Booking Rendezvényszervezés”/”Költséghely”/”Sorszám”
A szolgáltatás lapon adjuk meg, hogy milyen szolgáltatásokat értékesítünk a megrendelés keretében. Rendezvényszervezés esetében csomag jellegű megrendelést készítünk, több típusú szolgáltatás adható egy megrendeléshez.
A szolgáltatás hozzáadásának a menete a következő:
Válasszuk be a Szolgáltatást.
Adjuk meg a Résztvevők számát és Mennyiséget.
Válasszuk ki, hogy melyik Szálláshoz tartozik a szolgáltatás. A szállás kiválasztása után a szállásra vonatkozó mezők adatait automatikusan kitölti a szállás alapján a rendszer. (Akkor kell kitölteni, ha szeretnénk, hogy a helyszín megjelenjen a voucheren vagy ha szállást értékesítünk.)
A Kezdés és Vég dátumokat automatikusan másolja a megrendelés fejből a rendszer. A szolgáltatásra érvényesen itt módosíthatóak a dátumok. Az Éjszakák számát automatikusan számolja a rendszer a kezdés és vég dátumokból.
Adjuk meg a Partnert és Foglalási azonosítót.
Adjuk meg VAGY a Bekerülési árat vagy az Eladási árat és a Hasznot. Amennyiben az Eladási árat adtuk meg, akkor a haszon függvényében kiszámolja automatikusan a Bekerülési árat.
Jelöljük be azokat a négyzeteket, amelyek érvényesek a megrendelése.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot a szolgáltatás elmentéséhez. Más típusú megrendelések hozzáadásához ismételjük meg a lépéseket, más szolgáltatást választva az első lépésnél
Több szolgáltatás hozzáadása esetén a következő elrendezést látjuk:
Az utasok lapon adhatjuk meg az utasaink nevét. Amennyiben a megrendelés fejen bejelöltük az utas nem kötelező négyzetet, akkor nem kell megadni az utas neveket.
Az utas hozzáadásának a menete a következő:
Alul, a Rögzített utasok felületen a „Megtekintés” gombbal válasszuk be az egyik üres utast.
Válasszuk ki az Utast a nevével beírva, vagy az utas böngészővel a ">" nyílra kattintva. A többi mezőt automatikusan kitölti a rendszer az utas adatai alapján.
Nyomjuk meg a „Módosítás” gombot. Ismételjük meg ezeket a lépéseket a többi utasra is.
A szolgáltatás utasok lapon tudjuk összerendelni a felvitt szolgáltatásokat az egyes utasokkal.
Az utasok neve mellett szereplő négyzeteket bejelölve, majd a „Mentés” gombot megnyomva rögzíthetjük az összerendeléseket, ami az alábbi módon jelenik meg:
Az utasok neve után szereplő „X” gombbal törölhetjük az összerendelést.
A számlák elkészítésére a Számlázás lapon van lehetőség.
Válasszuk ki, hogy előleg vagy teljes összegű számlát szeretnénk készíteni, majd nyomjunk a „Tovább” gombra.
Válasszuk ki a vevőt és állítsuk be a fizetési módját, nyomjuk meg a „Módosítás” gombot, majd utána véglegesítsük a számlát a „Számlák véglegesítése” gombbal. (Átutalás esetén a díjbekérő fizetési módot válasszuk, ez egy előzetes előlegszámlát képez.)
Az oldal alján előzetes, próba számlanézeteket készíthetünk a legördülő lista és „Nyomtatás” gomb használatával.
Ha véglegesítettük a számlát, akkor azt a nyomtatás lapon tekinthetjük meg tételesen.
(Az alábbi képen már a fennmaradó összeg is számlázásra került.)
A „Helyesbítő” gombbal készíthetünk helyesbítő számlát az adott számláról. A helyesbítő számla egy mínuszos számlaként meg fog jelenni a nyomtatás lapon.
Utókalkulációs időszakok beállítását végezhetjük el az időszak kezdetének és végének megadásával, majd mentésével.
Miután elmentettük az időszakot az megjelenik az Utókalkulációs időszakok táblázatban. Az „Előzetes, Módosítás” gombbal elkészíthetjük az előzetes kalkulációt az adott időszakra.
Ha nem helyesbítettük le a számlánkat a nyomtatás lapon, akkor az „Előzetes, Módosítás” gomb hatására a következő eredményt kapjuk:
Az Info lapon a megrendelésünk státuszát, illetve annak részletes adatait tekinthetjük meg.
A „Státust állítás” gombbal a megrendelés státuszát tudjuk frissíteni.
Menü - Turisztika- Kiutazás - Booking kiutazás megrendelés (tételes)
A megrendelés fejben kötelezően meg kell adni:
Megrendelőt,
Résztvevők számát,
Éjszakák számát
A mentést követően az alábbit látjuk:
Ha a szolgáltatások fülre kattintunk, akkor a következő oldalt látjuk:
Itt kötelezően meg kell adni:
Szolgáltatást,
Országot,
Bekerülési árat,
Eladási árat
Ha a fejadatokban megadjuk, hogy utas nem kötelező, akkor ez a rész kihagyható, és rögtön a számlázás fülre tudunk menni.
Az utasok fülön belül válasszuk be a megrendeléshez tartozó utast, ekkor az ügyfélhez kapcsolódó adatok is automatikusan kitöltésre kerülnek.
A felvitelt követően a Rögzített utasok részben fog megjelenni.
Figyeljünk arra, hogy ne töröljük, hanem mindig módosítással változtassuk meg a rosszul felvitt megrendelőt.
A szolgáltatás utasok lapon tudjuk összerendelni a felvitt szolgáltatásokat az egyes utasokkal (főként akkor van ennek jelentősége, ha a felvitt utasoknak eltérő szolgáltatásaik vannak).
A kiválasztott utasok megjelennek a Bruttó viszonteladói értékesítés szekcióban.
A számlázás fülön az alábbi látható:
A megrendelést ki tudjuk állítani a következőknek:
Megrendelő
Viszonteladó
Ha megrendelőt választjuk ki, akkor beszedési igazolást állítunk ki neki.
A megrendelő számára ki tudjuk választani, hogy:
Előleg
Teljes összeg
Itt a Számla előzetesek résznél láthatóvá válik a rögzített számla.
A számlához meg tudunk adni:
Bankkártyaszám,
Deviza,
Ajándékutalvány,
Fizetési határidő + időt,
Megjegyzést
A véglegesítést követőn a következőt látjuk:
A számla részben ki lehet választani, hogy a következőket nyomtassa:
Kimenő számla szolgáltatással,
Kimenő számla szolgáltatás nélkül,
Kimenő számla szolgáltatás nélkül angolul,
Kimenő számla szolgáltatással angol,
Megrendelés visszaigazolás,
Megrendelés visszaigazolás angol,
Mengrendelés visszaigazolás bruttó részvételi díjjal,
Szolgáltatás-, utasonkénti Voucher,
Szolgáltatás-, utasonkénti Voucher angol,
Szolgáltatásonkénti Voucher,
Szolgáltatásonkénti Voucher angol,
Utazási szerződés melléklet,
Utazási szerződés melléklet bruttó részvételi díjjal
Az utókalkulációs fülön a számlához tartozó kalkulációs időszakra vonatkozó adatokat tudjuk megnézni.
Az Utókalkulációs időszak(ok) résznél a mentett számlára vonatkozó adatokat találjuk.
Az Utókalkuláció tételi ablakban az árbevételt és a ráfordítást tudjuk megtekinteni.
A Lezárható és Lezárt állapotot be tudjuk állítani.
Az info fülre kattintva a számlához tartozó adatokat látjuk:
Cikk
Beker ár deviza
Beker árfolyam
Beker HUF
Mennyiség
Haszon
Jutalék
Eladási ár
Eladási ár totál
Eladási árfolyam
Eladási ár HUF
Eladási HUF Total
A keresés lapon a rendszerben rögzített booking megrendelések (csomag) között kereshetünk megrendelőre, pozíciószámra, vagy utasra.
Válasszuk be a Megrendelő nevét. (Ha Viszonteladói megrendelésről van szó, akkor válasszuk be a viszonteladót is, különben hagyjuk üresen.)
Adjuk meg az Utazás időszakát. A rendszer automatikus kiszámolja az időszakból az Éjszakák számát.
Adjuk meg az Opciós dátumot.
Adjuk meg a Résztvevők számát.
Válasszuk ki a Számlázási pénznemet.
Állítsuk be az egyéb Jellemzőket.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot, ekkor a többi fül is aktívvá válik.
Az Utas nem kötelező négyzet bejelölésével nem kötelező a későbbiekben az utasok megadásakor megadni az utasok nevét. Ezt a beállítást akkor érdemes használni, amikor nagy létszámú résztvevőnk van és az utasok nevét nem szükséges eltárolni.
Mentés után a rögzített megrendelések között „NEM SZÁMLÁZOTT” állapottal megjelenik a megrendelésünk, a rendszer által generált pozíciószámmal.
A booking megrendelések pozíciószámát a rendszer automatikusan generálja, melynek formátuma a következő:
2017/FKC/109/00004:
„Év”/”Booking Kiutazás megrendelés (Csomag)”/”Költséghely”/”Sorszám”
A szolgáltatás lapon adjuk meg, hogy milyen szolgáltatásokat értékesítünk a megrendelés keretében. Mivel ez egy ’csomag’ megrendelés ezért akár több típusú szolgáltatás is értékesíthető egyszerre. A szolgáltatás hozzáadásának a menete a következő:
Válasszuk be a Szolgáltatást.
Adjuk meg a Résztvevők számát és Mennyiséget.
Válasszuk ki, hogy melyik Szálláshoz tartozik a szolgáltatás. A szállás kiválasztása után a szállásra vonatkozó mezők adatait automatikusan kitölti a szállás alapján a rendszer.
A Kezdés és Vég dátumokat automatikusan másolja a megrendelés fejből a rendszer. A szolgáltatásra érvényesen itt módosíthatóak a dátumok. Az Éjszakák számát automatikusan számolja a rendszer a kezdés és vég dátumokból.
Adjuk meg a Partnert és Foglalási azonosítót.
Adjuk meg VAGY a Bekerülési árat vagy az Eladási árat és a Hasznot. Amennyiben az Eladási árat adtuk meg, akkor a haszon függvényében kiszámolja automatikusan a Bekerülési árat.
Jelöljük be azokat a négyzeteket, amelyek érvényesek a megrendelése.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot a szolgáltatás elmentéséhez. Más típusú megrendelések hozzáadásához ismételjük meg a lépéseket, más szolgáltatást választva az első lépésnél
Több szolgáltatás hozzáadása esetén a következő elrendezést látjuk:
Az utasok lapon adhatjuk meg az utasaink nevét. Amennyiben a megrendelés fejen bejelöltük az utas nem kötelező négyzetet, akkor nem kell megadni az utas neveket.
Az utas hozzáadásának a menete a következő:
Alul, a Rögzített utasok felületen a „Megtekintés” gombbal válasszuk be az egyik üres utast.
Válasszuk ki az Utast a nevével beírva, vagy az utas böngészővel a ">" nyílra kattintva. A többi mezőt automatikusan kitölti a rendszer az utas adatai alapján.
Nyomjuk meg a „Módosítás” gombot. Ismételjük meg ezeket a lépéseket a többi utasra is.
A szolgáltatás utasok lapon tudjuk összerendelni a felvitt szolgáltatásokat az egyes utasokkal.
Az utasok neve mellett szereplő négyzeteket bejelölve, majd a „Mentés” gombot megnyomva rögzíthetjük az összerendeléseket, ami az alábbi módon jelenik meg:
Az utasok neve után szereplő „X” gombbal törölhetjük az összerendelést.
A kedvezmények lapon választhatunk általános kedvezményeket a megrendeléshez. Válasszuk ki a kedvezményt, majd a „Hozzáad” gombbal adhatjuk hozzá a megrendeléshez.
A hozzáadott kedvezmény egy mínuszos tételként megjelenik a rögzített megrendelés tételei között. Az „X” gombbal törölhetjük a kedvezményt.
A számlák elkészítésére a Számlázás lapon van lehetőség.
Válasszuk ki, hogy előleg vagy teljes összegű számlát szeretnénk készíteni, majd nyomjunk a „Tovább” gombra.
Válasszuk ki a vevőt és állítsuk be a fizetési módját, nyomjuk meg a „Módosítás” gombot, majd utána véglegesítsük a számlát a „Számlák véglegesítése” gombbal.
Az oldal alján előzetes, próba számlanézeteket készíthetünk a legördülő lista és „Nyomtatás” gomb használatával.
Ha véglegesítettük a számlát, akkor azt a nyomtatás lapon tekinthetjük meg tételesen.
A „Helyesbítő” gombbal készíthetünk helyesbítő számlát az adott számláról. A helyesbítő számla egy mínuszos számlaként meg fog jelenni a nyomtatás lapon.
Utókalkulációs időszakok beállítását végezhetjük el az időszak kezdetének és végének megadásával, majd mentésével.
Miután elmentettük az időszakot az megjelenik az Utókalkulációs időszakok táblázatban. Az „Előzetes, Módosítás” gombbal elkészíthetjük az előzetes kalkulációt az adott időszakra.
Ha nem helyesbítettük le a számlánkat a nyomtatás lapon, akkor az „Előzetes, Módosítás” gomb hatására a következő eredményt kapjuk:
Az Info lapon a megrendelésünk státuszát, illetve annak adatait tekinthetjük meg.
A „Státust állítás” gombbal a megrendelés státuszát tudjuk frissíteni.
A kötelező adatok megadása után kattintsunk a gombra.
Ha a ikonra kattintunk, az alábbi ablakot látjuk:
Itt mellékleteket tudunk csatolni a megrendeléshez. Ahhoz hogy tallózni tudjunk csatolmányt kattintsunk a ikonra és válasszuk be mellékletet. A feltöltött melléklet a bal oldalsó sávban található (lsd. pirossal bekeretezett "Minta.pdf"). A feltöltött, például PDF tartalma megjelenítődik.
Ha a ikonra kattintunk módosítani tudjuk a megrendelésben megadott adatokat.
Ha végeztünk a módosítással, akkor kattintsunk a ikonra, hogy elmentse az elvégzett változtatásokat.
Ha az ikonra kattintunk akkor kilépünk a módosításból, azonban ilyenkor nem mentjük el a végrehajtott módosításokat.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített rendelést.
Az adatok megadását követően kattintsunk a gombra. A mentést követően a Rögzített tételek résznél megjelenik a felvitt tételünk.
Ha a ikonra kattintunk módosítani tudjuk a tételben megadott adatokat.
Ha végeztünk a módosítással, akkor kattintsunk a ikonra, hogy elmentse az elvégzett változtatásokat.
Ha az ikonra kattintunk, akkor másolatot fog készíteni a módosítás alatt álló tételről.
Ha az ikonra kattintunk akkor kilépünk a módosításból, azonban ilyenkor nem mentjük el a végrehajtott módosításokat.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített tételt.
Ha az ikonra kattintunk az összes tételre vonatkozóan történik a módosítás.
Ha el szeretnénk menteni a kiválasztott utast, akkor kattintsunk a ikonra.
Ha a ikonra kattintunk módosítani tudjuk a felvitt ügyfelet.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített ügyfelet.
Kiválasztva:
Nincs kiválasztva:
Ha az ikonra kattintunk, akkor Excelbe tudjuk kitenni az oldalon található adatokat.
Ha a ikonra kattintunk az alábbi fog megjelenni:
A gomb mellett található üres dobozt, ha be pipáljuk (lsd. ), akkor teljes számlázás esetén a Voucher megjegyzés a tételes számla megjegyzésbe kerül bele.
A gombra kattintva az alábbit látjuk:
A ikonra kattintva a szolgáltatás díjját lehet kiszámolni.
Ha a ikonra kattintunk a számlához tartozó adatokat tudjuk megváltoztatni.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített számlát.
Ha az ikonra kattintunk akkor a számlát tudjuk kinyomtatni.
Ha a ikonra kattintunk véglegesíteni tudjuk a számlát.
Ha a ikonra kattintunk a számlát tudjuk sztornózni.
Ha az ikonra kattintunk akkor a számlát tudjuk kinyomtatni.
Ha megfelelőnek találjuk az adatokat kattintsunk a gombra.
Ha az ikonra kattintunk, akkor az Utókalkuláció tételi ablak fog megjelenni.
Kiválasztva:
Nincs kiválasztva:
Ha az ikonra kattintunk, akkor az elvégzett módosításokat adja hozzá az utókalkulációhoz.
Ha az ikonra kattintunk, akkor nyomtatni tudunk.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített utókalkulációs időszakot.
Ha a ikonra kattintunk, akkor aktualizálni tudjuk a számlát.
Menü - Turisztika- Viszonteladás (idegen árualap) - Booking viszonteladás (idegen árualap)
Ha a Booking viszonteladás (idegen árualap) menüpontot megnyitjuk az alábbi oldalt látjuk:
Itt a kötelezően meg kell adni:
Megrendelőt,
Szervezőt,
Éjszakák számát,
Résztvevők számát
A Mentést követően a Rögzített megrendelések résznél láthatóvá válik a felvitt megrendelés.
Ha a szolgáltatások fülre kattintunk, akkor a következő oldalt látjuk:
Itt kötelezően meg kell adni:
Szolgáltatást,
Országot
Bekerülési árat,
Eladási árat
Ha a fejadatokban megadjuk, hogy utas nem kötelező, akkor ez a rész kihagyható, és rögtön a számlázás fülre tudunk menni.
Az utasok fülön belül válasszuk be a megrendeléshez tartozó utast, ekkor az ügyfélhez kapcsolódó adatok is automatikusan kitöltésre kerülnek.
A felvitelt követően a Rögzített utasok részben fog megjelenni.
Figyeljünk arra, hogy ne töröljük, hanem mindig módosítással változtassuk meg a rosszul felvitt megrendelőt.
A szolgáltatás utasok lapon tudjuk összerendelni a felvitt szolgáltatásokat az egyes utasokkal (főként akkor van ennek jelentősége, ha a felvitt utasoknak eltérő szolgáltatásaik vannak).
A kiválasztott utasok megjelennek a Bruttó viszonteladói értékesítés szekcióban.
A számlázás fülön az alábbi látható:
A megrendelést ki tudjuk állítani a következőknek:
Megrendelő
Viszonteladó
Szervező (Jutalékszámla)
Kitudjuk választani az ügynöki jutalék - belföldi idegen árualap %-át.
Ha megrendelőt választjuk ki, akkor beszedési igazolást állítunk ki neki.
A megrendelő számára ki tudjuk választani, hogy:
Előleg
Teljes összeg
Ha Szervezőt választunk ki, akkor jutalékszámlát állítunk ki.
Itt a Számla előzetesek résznél láthatóvá válik a rögzített számla.
A számlához meg tudunk adni:
Bankkártyaszám,
Deviza,
Ajándékutalvány,
Fizetési határidő + időt,
Megjegyzést
A véglegesítést követőn a következőt látjuk:
Nyomtatás rész:
Itt kitudjuk választani, hogy a
Megrendelés visszaigazolása,
Megrendelés visszaigazolása utasnak
nyomtatást szeretnénk.
Ki tudjuk választani a számlára vonatkozóan, hogy
Számla
Sztornó ráfordítás
Számla rész:
Itt kitudjuk választani, hogy a
Beszedési igazolás,
Megrendelés visszaigazolása,
Megrendelés visszaigazolása utasnak
nyomtatást szeretnénk.
Az utókalkulációs fülön a számlához tartozó kalkulációs időszakra vonatkozó adatokat tudjuk megnézni.
Az Utókalkulációs időszak(ok) résznél a mentett számlára vonatkozó adatokat találjuk.
Az Utókalkuláció tételi ablakban az árbevételt és a ráfordítást tudjuk megtekinteni.
A Lezárható és Lezárt állapotot be tudjuk állítani.
Az info fülre kattintva a számlához tartozó adatokat látjuk:
Cikk
Beker ár deviza
Beker árfolyam
Beker HUF
Mennyiség
Haszon
Jutalék
Eladási ár
Eladási ár totál
Eladási árfolyam
Eladási ár HUF
Eladási HUF Total
A keresés lapon a rendszerben rögzített booking megrendelések (egy komponens) között kereshetünk megrendelőre, pozíciószámra, vagy utasra.
Válasszuk be a Megrendelő nevét. A Pozíciószámot automatikusan generálja a rendszer. (Ha Viszonteladói megrendelésről van szó, akkor válasszuk be a viszonteladót is, különben hagyjuk üresen.)
Adjuk meg az Utazás időszakát. A rendszer automatikus kiszámolja az időszakból az Éjszakák számát.
Adjuk meg az Opciós dátumot.
Adjuk meg a Résztvevők számát.
Válasszuk ki a Számlázási pénznemet.
Állítsuk be az egyéb Jellemzőket.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot, ekkor a többi lap is aktívvá válik.
Az Utas nem kötelező négyzet bejelölésével nem kötelező a későbbiekben az utasok megadásakor megadni az utasok nevét. Ezt a beállítást akkor érdemes használni, amikor nagy létszámú résztvevőnk van és az utasok nevét nem szükséges eltárolni.
Mentés után a rögzített megrendelések között „NEM SZÁMLÁZOTT” állapottal és a kapott pozíciószámmal megjelenik a megrendelésünk. Az „X” gombbal törölhetjük.
A booking megrendelések pozíciószámát a rendszer automatikusan generálja, melynek formátuma a következő:
2017/FBE/108/00004:
„Év”/”Booking Belföld megrendelés (Egy komponens)”/”Költséghely”/”Sorszám”
A szolgáltatás lapon adjuk meg, hogy milyen szolgáltatásokat értékesítünk a megrendelés keretében. Mivel ez egy ’egy komponensű’ megrendelés ezért csak egy típusú szolgáltatás értékesíthető egyszerre. A szolgáltatás hozzáadásának a menete a következő:
Válasszuk be a Szolgáltatást.
Adjuk meg a Résztvevők számát és Mennyiséget.
Válasszuk ki, hogy melyik Szálláshoz tartozik a szolgáltatás. A szállás kiválasztása után a szállásra vonatkozó mezők adatait automatikusan kitölti a szállás alapján a rendszer.
A Kezdés és Vég dátumokat automatikusan másolja a megrendelés fejből a rendszer. A szolgáltatásra érvényesen itt módosíthatóak a dátumok. Az Éjszakák számát automatikusan számolja a rendszer a kezdés és vég dátumokból.
Adjuk meg a Partnert és Foglalási azonosítót.
Adjuk meg VAGY a Bekerülési árat vagy az Eladási árat és a Hasznot. Amennyiben az Eladási árat adtuk meg, akkor a haszon függvényében kiszámolja automatikusan a Bekerülési árat.
Jelöljük be azokat a négyzeteket, amelyek érvényesek a megrendelése.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot a szolgáltatás elmentéséhez.
Mivel ez egy ’egy komponensű’ megrendelés, ezért más típusú szolgáltatás már nem adható hozzá, csak ha az eddig felvitteket töröljük.
Az utasok lapon adhatjuk meg az utasaink nevét. Amennyiben a megrendelés fejen bejelöltük az utas nem kötelező négyzetet, akkor nem kell megadni az utas neveket.
Az utas hozzáadásának a menete a következő:
Alul, a Rögzített utasok felületen a „Megtekintés” gombbal válasszuk be az egyik üres utast.
Válasszuk ki az Utast a nevével beírva, vagy az utas böngészővel a ">" nyílra kattintva. A többi mezőt automatikusan kitölti a rendszer az utas adatai alapján.
Nyomjuk meg a „Módosítás” gombot. Ismételjük meg ezeket a lépéseket a többi utasra is (ha van).
A szolgáltatás utasok lapon tudjuk összerendelni a felvitt szolgáltatásokat az egyes utasokkal. Ebben az esetben egy egyszerű külföldi szállás került értékesítésre, ami a baloldalon látszik.
Az utasok neve mellett szereplő négyzeteket bejelölve, majd a „Mentés” gombot megnyomva rögzíthetjük az összerendeléseket.
Az utasok neve után szereplő „X” gombbal törölhetjük az összerendelést.
A számlák elkészítésére a Számlázás lapon van lehetőség.
Válasszuk ki, hogy előleg vagy teljes összegű számlát szeretnénk készíteni, majd nyomjunk a „Tovább” gombra.
Válasszuk ki a vevőt és állítsuk be a fizetési módját, nyomjuk meg a „Módosítás” gombot, majd utána véglegesítsük a számlát a „Számlák véglegesítése” gombbal.
Az oldal alján előzetes, próba számlanézeteket készíthetünk a legördülő lista és „Nyomtatás” gomb használatával.
Ha véglegesítettük a számlát, akkor azt a nyomtatás lapon tekinthetjük meg tételesen.
A „Helyesbítő” gombbal készíthetünk helyesbítő számlát az adott számláról.
Utókalkulációs időszakok beállítását végezhetjük el az időszak kezdetének és végének megadásával, majd mentésével.
Miután elmentettük az időszakot az megjelenik az Utókalkulációs időszakok táblázatban. Az „Előzetes, Módosítás” gombbal elkészíthetjük az előzetes kalkulációt az adott időszakra.
Ha nem helyesbítettük le a számlánkat a nyomtatás lapon, akkor az „Előzetes, Módosítás” gomb hatására a következő eredményt kapjuk:
Az Info lapon a megrendelésünk státuszát, illetve annak adatait tekinthetjük meg.
A „Státust állítás” gombbal a megrendelés státuszát tudjuk frissíteni.
Ebben a menüpontban van lehetőség lemondási díj beállítására.
Új tétel felvételéhez meg kell nyomni az gombot. Ezután beírhatjuk a tétel nevét, a napok számát, és Megadás módját, ami jelenleg csak %-ban lehetséges. Agombbal tudjuk rögzíteni a beírt adatokat.
A gombbal megnyithatunk egy tételt.
A keresés lapon a rendszerben rögzített booking megrendelések (egy komponens) között kereshetünk megrendelőre, pozíciószámra, vagy utasra.
Válasszuk be a Megrendelő nevét. A rendszer a Pozíciószámot automatikusan generálja. (Ha Viszonteladói megrendelésről van szó, akkor válasszuk be a viszonteladót is, különben hagyjuk üresen.)
Adjuk meg az Utazás időszakát. A rendszer automatikus kiszámolja az időszakból az Éjszakák számát.
Adjuk meg az Opciós dátumot.
Adjuk meg a Résztvevők számát.
Válasszuk ki a Számlázási pénznemet.
Állítsuk be az egyéb Jellemzőket.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot, ekkor a többi fül is aktívvá válik.
Az Utas nem kötelező négyzet bejelölésével nem kötelező a későbbiekben az utasok megadásakor megadni az utasok nevét. Ezt a beállítást akkor érdemes használni, amikor nagy létszámú résztvevőnk van és az utasok nevét nem szükséges eltárolni.
Mentés után a rögzített megrendelések között „NEM SZÁMLÁZOTT” állapottal megjelenik a megrendelésünk a generált pozíciószámmal.
A booking megrendelések pozíciószámát a rendszer automatikusan generálja, melynek formátuma a következő:
2017/FKE/109/00004:
„Év”/”Booking Kiutazás megrendelés (Egy komponens)”/”Költséghely”/”Sorszám”
A szolgáltatás lapon adjuk meg, hogy milyen szolgáltatásokat értékesítünk a megrendelés keretében. Mivel ez egy ’egy komponensű’ megrendelés ezért csak egy típusú szolgáltatás értékesíthető egyszerre. A szolgáltatás hozzáadásának a menete a következő:
Válasszuk be a Szolgáltatást.
Adjuk meg a Résztvevők számát és Mennyiséget.
Válasszuk ki, hogy melyik Szálláshoz tartozik a szolgáltatás. A szállás kiválasztása után a szállásra vonatkozó mezők adatait automatikusan kitölti a szállás alapján a rendszer.
A Kezdés és Vég dátumokat automatikusan másolja a megrendelés fejből a rendszer. A szolgáltatásra érvényesen itt módosíthatóak a dátumok. Az Éjszakák számát automatikusan számolja a rendszer a kezdés és vég dátumokból.
Adjuk meg a Partnert és Foglalási azonosítót.
Adjuk meg VAGY a Bekerülési árat vagy az Eladási árat és a Hasznot. Amennyiben az Eladási árat adtuk meg, akkor a haszon függvényében kiszámolja automatikusan a Bekerülési árat.
Jelöljük be azokat a négyzeteket, amelyek érvényesek a megrendelése.
Nyomjuk meg a „Mentés” gombot a szolgáltatás elmentéséhez.
Mivel ez egy ’egy komponensű’ megrendelés, ezért más típusú szolgáltatás már nem adható hozzá, csak ha az eddig felvitteket töröljük.
Az utasok lapon adhatjuk meg az utasaink nevét. Amennyiben a megrendelés fejen bejelöltük az utas nem kötelező négyzetet, akkor nem kell megadni az utas neveket.
Az utas hozzáadásának a menete a következő:
Alul, a Rögzített utasok felületen a „Megtekintés” gombbal válasszuk be az egyik üres utast.
Válasszuk ki az Utast a nevével beírva, vagy az utas böngészővel a ">" nyílra kattintva. A többi mezőt automatikusan kitölti a rendszer az utas adatai alapján.
Nyomjuk meg a „Módosítás” gombot. Ismételjük meg ezeket a lépéseket a többi utasra is.
A szolgáltatás utasok lapon tudjuk összerendelni a felvitt szolgáltatásokat az egyes utasokkal. Ebben az esetben egy egyszerű külföldi szállás került értékesítésre, ami a baloldalon látszik.
Az utasok neve mellett szereplő négyzeteket bejelölve, majd a „Mentés” gombot megnyomva rögzíthetjük az összerendeléseket.
Az utasok neve után szereplő „X” gombbal törölhetjük az összerendelést.
A számlák elkészítésére a Számlázás lapon van lehetőség.
Válasszuk ki, hogy előleg vagy teljes összegű számlát szeretnénk készíteni, majd nyomjunk a „Tovább” gombra.
Válasszuk ki a vevőt és állítsuk be a fizetési módját, nyomjuk meg a „Módosítás” gombot, majd utána véglegesítsük a számlát a „Számlák véglegesítése” gombbal.
Az oldal alján előzetes, próba számlanézeteket készíthetünk a legördülő lista és „Nyomtatás” gomb használatával.
Ha véglegesítettük a számlát, akkor azt a nyomtatás lapon tekinthetjük meg tételesen.
A „Helyesbítő” gombbal készíthetünk helyesbítő számlát az adott számláról.
Utókalkulációs időszakok beállítását végezhetjük el az időszak kezdetének és végének megadásával, majd mentésével.
Miután elmentettük az időszakot az megjelenik az Utókalkulációs időszakok táblázatban. Az „Előzetes, Módosítás” gombbal elkészíthetjük az előzetes kalkulációt az adott időszakra.
Ha nem helyesbítettük le a számlánkat a nyomtatás lapon, akkor az „Előzetes, Módosítás” gomb hatására a következő eredményt kapjuk:
Az Info lapon a megrendelésünk státuszát, illetve annak adatait tekinthetjük meg.
A „Státust állítás” gombbal a megrendelés státuszát tudjuk frissíteni.
Az adatok felvitelét követően kattintsunk a gombra.
Ha a ikonra kattintunk, az alábbi ablakot látjuk:
Itt mellékleteket tudunk csatolni a megrendeléshez. Ahhoz hogy tallózni tudjunk csatolmányt kattintsunk a ikonra és válasszuk be mellékletet. A feltöltött melléklet a bal oldalsó sávban található (lsd. pirossal bekeretezett "Minta.pdf"). A feltöltött, például PDF tartalma megjelenítődik.
Ha a ikonra kattintunk módosítani tudjuk a megrendelésben megadott adatokat.
Ha végeztünk a módosítással, akkor kattintsunk a ikonra, hogy elmentse az elvégzett változtatásokat.
Ha az ikonra kattintunk akkor kilépünk a módosításból, azonban ilyenkor nem mentjük el a végrehajtott módosításokat.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített rendelést.
Az adatok megadását követően kattintsunk a gombra. A mentést követően a Rögzített tételek résznél megjelenik a felvitt tételünk.
Ha a ikonra kattintunk módosítani tudjuk a tételben megadott adatokat.
Ha végeztünk a módosítással, akkor kattintsunk a ikonra, hogy elmentse az elvégzett változtatásokat.
Ha az ikonra kattintunk, akkor másolatot fog készíteni a módosítás alatt álló tételről.
Ha az ikonra kattintunk akkor kilépünk a módosításból, azonban ilyenkor nem mentjük el a végrehajtott módosításokat.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített tételt.
Ha az ikonra kattintunk az összes tételre vonatkozóan történik a módosítás.
Ha el szeretnénk menteni a kiválasztott utast, akkor kattintsunk a ikonra.
Ha a ikonra kattintunk módosítani tudjuk a felvitt ügyfelet.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített ügyfelet.
Kiválasztva:
Nincs kiválasztva:
Ha az ikonra kattintunk, akkor Excelbe tudjuk kitenni az oldalon található adatokat.
Ha a ikonra kattintunk az alábbi fog megjelenni:
A gomb mellett található üres dobozt, ha be pipáljuk (lsd. ), akkor teljes számlázás esetén a Voucher megjegyzés a tételes számla megjegyzésbe kerül bele.
A gombra kattintva az alábbit látjuk:
A ikonra kattintva a szolgáltatás díjját lehet kiszámolni.
Ha a ikonra kattintunk a számlához tartozó adatokat tudjuk megváltoztatni.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített számlát.
Ha az ikonra kattintunk akkor a számlát tudjuk kinyomtatni.
Ha a ikonra kattintunk véglegesíteni tudjuk a számlát.
Ha a ikonra kattintunk a számlát tudjuk sztornózni.
Ha az ikonra kattintunk akkor a számlát tudjuk kinyomtatni.
Ha megfelelőnek találjuk az adatokat kattintsunk a gombra.
Ha az ikonra kattintunk, akkor az Utókalkuláció tételi ablak fog megjelenni.
Kiválasztva:
Nincs kiválasztva:
Ha az ikonra kattintunk, akkor az elvégzett módosításokat adja hozzá az utókalkulációhoz.
Ha az ikonra kattintunk, akkor nyomtatni tudunk.
Ha a ikonra kattintunk törölni tudjuk a rögzített utókalkulációs időszakot.
Ha a ikonra kattintunk, akkor aktualizálni tudjuk a számlát.
Ezután lehetőségünk van módosítani az adott tételen, illetve szerkeszteni a hozzá tartozó dokumentumot, a gombbal. A gomb megnyomása után egy új felület jön elő.
Itt megformázhatjuk a szöveget, majd a gombbal menthetjük el a változtatásokat. A gombbal letölthetjük PDF formátumban a dokumentumot.