Kimenő számla
Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Kimenő számla
Kimenő számla rögzítésének menete
A Fejléc fülön megadjuk az alap adatokat:
Beválasztjuk az ügyfél által megadott számlázási adatokat. (Név, Telephely, Cím...)
Megadjuk a bizonylatszámot (kötelező) és az ügyintézőt.
Kiválasztjuk a fizetés módját, a fizetési/áfa határidőket, illetve a fizetés devizanemét.
"Enter"-rel tovább lépve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:
Kiválasztjuk az értékesített tételt (Cikkszám/Vonalkód),
Megadjuk a mennyiséget,
"Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak ahol megadhatjuk kedvezményeket (ha van), és a nettó vagy bruttó darab értéket.
Tovább lépve megadhatjuk (valahol kötelezve van) a "Szállítási egység"-et illetve az "Azonosító"-t. (raktrárban való elhelyezkedése)
Ezután további adatokat adhatunk meg: Pl. Munkaszám, Költséghely, Költség viselő, Beszállító, Szállítási határidő... stb.
Az "F7" gomb lenyomásával hozzáadjuk a tételt.
Ha minden adatot rendesen kitöltöttünk az "F2" gomb lenyomásával elmentjük a számlát és kinyomtatjuk (F3).
Ismételten új számla felvételére az "F4-új" gomb megnyomásával van lehetőség.
NAV e-számla verzió frissítés miatt, a helyesbítő számlának a kezelése módosult A pozitív sorok nem hivatkoznak az előzményre
NAV feladás miatt (nem engedik a többszörös hivatkozást), a helyesbített számlából további helyesbítő nem készíthető!
Számlaszám megadása
Átutalásos számlánál a következő videó alapján tudjuk megadni a bankkártya utolsó 4 számjegyét.
Elektronikus számla
MRC elektronikus számla
2020 március 1.-től elérhető az MR.C plus rendszer saját fejlesztésű elektronikus számla
1. Elektronikus számla szolgáltatás tartalma:
PDF formátumú számla, minősített hitelesítő aláírással való ellátása
PDF formátumú számla, időbélyeggel való ellátása
NAV XML csatolása a hitelesítendő számlához
Értesítő email küldése vevő felé
Értesítő email a felhasználó felé, letöltésről, a hibás e-számla, rossz email cím stb.
Hitelesített számla 8 évig tartó tárolása
Évente igény szerint, a tárolt számlák átadása a felhasználó adathordozójára
MRC ügyfélkapun keresztül lekérdező felület az elkészült számlák állapotáról
MRC ügyfélkapun keresztül az e-számlák újra küldésének (email) lehetősége
MRC ügyfélkapun keresztül az e-számlák letöltésének lehetősége
2. Opciós szolgáltatások (alap e-számla szolgáltatáson felül):
A számlához egyéb dokumentumok csatolása
A felhasználó saját hitelesített aláírását használhatja
Vizuális hitelesítő bélyegző a számla képre
3. Windows beállítások
MRC++ PDF nyomtató telepítése
Amennyiben nincs feltelepítve a PDF nyomtató, úgy honlapunkról letöltve lehet telepíteni.
Elektronikus számlát, készpénzes bizonylatnál is lehet automatikusan kiállítani
4. Hálózati beállítások
Tűzfalon engedélyezni kell az alábbi portokat:
- 44422
- 44443
5. MRC Rendszerbeállítások
a) Rendszerparaméterek
o ESZLA_DD_ACCOUNT, E, C, Adószám (8 karakter) Adószám azonosítja az ügyfelet
o ESZLA_SERVER, E, C, http://mrceszla.cloud:44443/eszamla TomCat WEB szerver elérési útvonal
o ESZLA_URL, E, C, mrceszla.cloud Tárolási hely SFTP szerver
o ESZLA_PORT, E, C, 44422 Tárolási hely SFTP port
o ESZLA_DOWNLOAD_DIR, E, C, /var/lib/tomcat8/webapps/eszamla/download Tárolási hely aláírt dokumentumainak elérési útvonala
o ESZLA_UPLOAD_DIR, E, C, /var/lib/tomcat8/webapps/eszamla/upload Tárolási hely aláírandó (feltöltött) dokumentumainak elérési útvonala
o ESZLA_PATH, E, C, Path (pl. c:\eszla) Amennyiben letöltjük az aláírt dokumentumokat, a lokális elérési út könyvtára (amennyiben hálózati meghajtót használunk, úgy olyan meghajtót használjunk, amit minden felhasználó ugyanúgy ér el.)
o ESZLA_ENABLE, E, I, 1 Elektronikus számla engedélyezése
o ESZLA_MRC, E, I, 1 MR.C plus által hitelesített számla készüljön. Amennyiben ez nincs beállítva, úgy csak a PDF-t és az XML file-t készíti el. A hitelesítés, és összecsomagolás, majd email-ben való elküldés a felhasználó feladata.
o ESZLA_PRINT, E, I, 1 Engedi nyomtatni a számlát, hagyományos nyomtatóra
o ESZLA_BIZ_QUESTION, E, I, 1 Megkérdezi, hogy szeretnénk-e elektronikus számlát készíteni, amennyiben ki van kapcsolva
o ESZLA_MAIL_MODIFY, E, I, 1 Engedi a vevő email címét módosítani. Amennyiben hozzá szeretnénk írni új email címet, úgy’;’-vel elválasztva többet is hozzáírhatunk
o ATTACH_URL Amennyiben az MR.C rendszert vegyes üzemmódban használjuk (natív windows back office, web front Office), és nincs lehetőség megosztott könyvtárat használni, úgy a csatolmányok kezelése egy közös WEB által használt elérési útvonalon találhatóak.
pl: http://attach.hu:8080/ceg/mrc_upload.jsp
o ATTACH_PATH Ez mutatja meg a bizonylat mellékletek útvonalát. Ezzel az összes adathoz történt csatolási útvonalat állítjuk, nem csak a számla mellékletét, hanem ügyfél, cikk, iktatás stb.
Figyelem! Ez a rendszerparaméter feltétlen szükséges ahhoz, hogy a számlához mellékletet tudjunk fűzni.
Lokális hálózatnál akár lehet egy közös mappa pl: Z:/MRC_ATTACH Intranet, vagy felhő esetén szükséges az ATTACH_URL rendszerparaméter A két rendszerparaméterből egy bizonylat melléklete pl. így alakul: http://attach.hu:8080/ceg/attach/BIZ/2020/02/12341.1.Kekkuti_viz.pdf
o ESZLA_TEST, E, I, 0 MR.C plus eSzámla teszt üzemmód, ebben az esetben nem küldi ki az ügyfélnek a számlát (csak beállításkor használjuk)
6. Ügyféltörzs beállítása
6.1. Elektronikus számlát kér
Az ügyféltörzsben tudjuk bekapcsolni, hogy az ügyfél elektronikus számlát kér
E-mail cím beállítás Amennyiben nem adunk meg számlázási címet, úgy a rendszer mentéskor figyelmeztet, hogy az alapadatokban megadott email címet fogja használni.
Telephely fülön tudunk számlázási címet felvinni:
Számlázás
Amennyiben olyan ügyfelet választunk be, hogy elektronikus számlát kér, úgy az alábbi üzenetet kapjuk (feltéve, hogy a ESZLA_BIZ_QUESTION rendszerparaméter be van kapcsolva):
Készítsük el a számlát, aminek a számlaszáma kiegészül egy E betűvel (pl. E2020/41/100/00052).
Amennyiben csatolmányt kívánunk a számlához adni, úgy (még nyomtatás előtt) tegyük meg. (Ehhez szükséges az ATTACH_PATH és WEB használata esetén az ATTACH_URL rendszerparaméter)
Lehetőség van automatikus számla mellékletet képezni. Ehhez a Rendszerbeállítások bizonylat nyomtatási formájánál kell bekapcsolni. Az alapértelmezett nyomtatási formát, kék színnel, a mellékletet zöld színnel jelöljük. A melléklet nem lehet alapértelmezett, és számla típusú.
8. Nyomtatás
A megjelenő nyomtatási képnél, mikor tényleges nyomtatást választunk, úgy a rendszer érzékeli, hogy e-számláról van szó, így háttérben elkészíti a számla PDF formáját, és ha van automata melléklet is akkor a melléklet(ek) képét is. Amennyiben a ESZLA_MAIL_MODIFY rendszerparaméter be van kapcsolva, úgy még van lehetőségünk, a cél email címen módosítani, vagy hozzáírni (’;’-vel elválasztva) újabb email címeket.
Az Egyedi kimutatások menüben - 7.2 MR.C E-Számla megtekintőből a sikertelenül elküldött számlákat, csoportosan meg lehet ismételni
MR.C E-Számla megtekintőből megadott időszakra, e-számla statisztikát lehet lekérni
Kimenő szállító(k)ból - Számla
Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás- Kimenő szállítókból - Számla
Alap működése
Ezt a menüpontot akkor használjuk, ha kiállítottunk egy kimenő szállítólevet de számlát még nem állítottunk ki az ügyfél részére.
Megnyitjuk a menüpontot, és beválasztjuk az ügyfelet.
A jobb alsó sarkoban lévő "F5 - Frissítés" gombra kattintva lekérjük a kimenő szállítói bizonylatokat.
Kiválasztjuk azt a tételt amelyikből számlát szeretnénk készíteni, majd a jobb alsó sarokban lévő "Bizonylat elkészítése" gombra kattintva elkészítjük a számlát.
Csoportos számlázás, szállítólevélből
Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Csoportos számlázás, szállítólevélből
Alap működése
Ebben a menüpontban, a ki nem számlázott szállítóleveleket tudjuk egyszerre ,több ügyfélre elkészíteni, a megadott szűrőfeltételek szerint. Amennyiben elindítottuk a számlakészítést, úgy nincs lehetőség további szűrésre, a rendszer elkészíti a számlákat. A számla típusánál figyelembe veszi a szállítólevélre felvitt fizetési módot, az ügyfélhez meghatározott fizetési határidőt. Amennyiben azonnali nyomtatást választunk, úgy a rendszer az alapértelmezett példányszámban fogja nyomtatni.
Megnyitjuk a menüpontot.
Kiválasztjuk az ügyfelet.
A jobb alul lévő "F5-Frissítés" gombra kattintva lehívjuk a ki vagy bejövő szállítóleveleket.
Kiválasztjuk mely bizonylatokat szeretnénk egy számlára rakni, majd a "Bizonylat elkészítése" gombra kattintva elkészítjük a számlát.
Mérlegjegyből - Kimenő Számla
Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Mérlegjegyből-Kimenő számla
Mérlegjegyből kimenő számla kiállítása
"F5-frissítés" gombbal kérjük le a függő mérlegjegyeket.
Kattintsunk duplán a számlázni kívánt mérlegjegyen, ekkor kitölti az Ügyfelet, ha még nem lett volna.
Jelöljük ki a mérlegjegyet, majd nyomjuk meg a "Bizonylat elkészítése" gombot.
Bejövő számla
Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő számla
Bejövő számla rögzítésének menete
A Fejléc fülön megadjuk az alap adatokat:
Beválasztjuk azt az ügyfelet akitől érkezik a számla. (Név, Telephely, Cím, Cél raktár...)
Megadjuk a bizonylatszámot (kötelező) és az ügyintézőt.
Kiválasztjuk a fizetés módját, a fizetési/áfa határidőket, illetve a fizetés devizanemét.
"Enter"-rel tovább lépve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:
Kiválasztjuk a kért tételt (Cikkszám/Vonalkód),
Megadjuk a mennyiséget,
"Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak ahol megadhatjuk kedvezményeket (ha van), és a nettó vagy bruttó darab értéket.
Tovább lépve megadhatjuk (valahol kötelezve van) a "Szállítási egység"-et illetve az "Azonosító"-t. (raktrárban való elhelyezkedése)
Ezután további adatokat adhatunk meg: Pl. Munkaszám, Költséghely, Költség viselő, Beszállító, Szállítási határidő... stb.
Ha minden adatot rendesen kitöltöttünk az "F2" gomb lenyomásával elmentjük a tételünket és kinyomtatjuk (F3).
Ismételten új számla felvételére az "F4-új" gomb megnyomásával van lehetőség.
Bejövő szállító(k)ból - Számla
Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő szállítókból - Számla
Alap működése
Ezt a menüpontot akkor használjuk, ha kapunk egy bejövő szállítólevet de számlát még nem állítottunk ki az ügyfél részére.
Megnyitjuk a menüpontot, és beválasztjuk az ügyfelet.
A jobb alsó sarkoban lévő "F5 - Frissítés" gombra kattintva lekérjük a kimenő szállítói bizonylatokat.
Kiválasztjuk azt a tételt amelyikből számlát szeretnénk készíteni, majd a jobb alsó sarokban lévő "Bizonylat elkészítése" gombra kattintva elkészítjük a számlát.
Mérlegjegyből - Bejövő Számla
Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Mérlegjegyből-Bejövő számla
Mérlegjegyből bejövő számla kiállítása
"F5-frissítés" gombbal kérjük le a függő mérlegjegyeket.
Kattintsunk duplán a számlázni kívánt mérlegjegyen, ekkor kitölti az Ügyfelet, ha még nem lett volna.
Jelöljük ki a mérlegjegyet, majd nyomjuk meg a "Bizonylat elkészítése" gombot.
Bejövő megrendelésből - Számla (raktár)
Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő megrendelésből - Számla (raktár)
Működése megeggyezik a "Bejövő megrendelésből - Számla" modullal, annyiban tér el, hogy a megrendelésből rögtön számla készül, és megrendelt terméket egyből leveszi a készletről.
Bejövő megrendelésből - Számla
Menü - Bizonylat kezelés - Számlázás - Bejövő megrendelésből számla
Szállítók/Számlák összekapcsolása
Menü - Bizonylat kezelés - Számla - Szállítók/Számlák összekapcsolása
Alap működése
Ezt a menüpontot akkor használjuk mikor egy kimenő szállítólevél és a hozzá tartozó számla a rendszerben nincsen egymáshoz rendelve.
Megynitjuk a menüpontot.
Kiválasztjuk a Szállítólevél és a Számla oldalon az ügyfelet és a bizonylat típusát.
A jobb alsó sarokban lévő "F5-Frissítés" gombal lekérjük az összepontozatlan bizonylatokat.
Kiválasztjuk az összekapcsolni kívánt bizonylatokat, majd az "F2-Kipontozás indul" gombra kattintva összekapcsoljuk a bizonylatokat.