Általános bizonylat kezelési leírás
Bizonylati felület
Bizonylat kezelés ablak szélén lévő ikonok egy-egy csoportját el lehet tüntetni, illetve meg lehet jeleníttetni, az ikonok melletti kis gombbal.
A bizonylat típus melletti kérdőjelre kattintással, vagy F10-el tudjuk a bizonylat gyorskeresőt meghívni. Ekkor az adott bizonylattípusú, költséghelyű bizonylatok jelennek meg.
Bizonylat készítés közben is van lehetőség vonalkód nyomtatásra, az ikonra kattintva. Ekkor a bizonylaton lévő cikkek jelennek meg a kiválasztó ablakban, ezek közül kell kiválasztani a nyomtatandó cikket és a vonalkódnyomtatót. Használata és beállítása megegyezik a cikktörzsnél leírtakkal.
• Email küldés : Kimenő bizonylat nyomtatásakor, a bizonylaton lévő ügyintéző, vagy ügyfélhez rendelt email címet felajánlja
Bizonylat leírás
1.Kérdező ablak ( amin 1-nél több választási lehetőség van ) – Balról jobbra : F2,F3,F4,F5 gyorsbillentyű használatának lehetősége
2. Bizonylatot közvetlenül lehet másolni Shift+F5 billentyűkombináció segítségével
3.Bizonylat tétel megjegyzést csoportosan is lehet módosítani. Válasszuk ki a megfelelő bizonylatot, majd lépjünk át a tétel sorokra. Jelöljük ki azokat a tételeket, amiknek a megjegyzéseit egyszerre kívánjuk módosítani (Space). Nyomjuk meg a tételsorok feletti gombsorból, a Megjegyzés módosítása a kijelölt tételekre gombot (Notesz ikon ). Írjuk be a felugró ablakba a megjegyzést :
Az zöld pipára kattintva, kérdés után tudjuk a módosítást végrehajtani.
4.Bizonylat mentés másként (gyűjtők) bizonylat külső azonosítót is menti, kivéve számla!
5. Bizonylat mentéskor, a bizonylatban használt raktárhoz való hozzáférés jogosultságának ellenőrzése = RPAR: BIZ_RAKT_JOGOS, E, I, 1 Egyedi speciális alkalmazás
6. Átutalásnál a közleménybe beírja a saját iktatószámot is. (Rendszerparaméter = ATUT_BIZIKTATO)
7. Bizonylat technikai számlára származtatásnál, a függő előleget nem tölti fel
8. Bizonylat felvitelékor a telephely beválasztás után csak azokat az ügyintézőket tudjuk beválasztani amelyek az adott telephelyhez hozzá vannak rendelve. (Amennyiben az ügyintéző törzsben nincs telephely hozzá rendelve az ügyintézőhöz úgy az mindegyik telephelynél beválasztható lesz !!!)
9. Bizonylat tételnél az intaktív költségviselőt nem ajánlja fel
10. Bizonylat tételnél az intaktív költséghelyet nem ajánlja fel
11. Átutalásos számlát nem engedi sztornózni, ha történt rá banki utalás, kifizetés, előtte szét kell kapcsolni a bankban RPAR : NOSTORNO_IF_PAID, E, N, 1
12. Vonalkódos értékesítésnél, csippantás automatikusan hozzáadja a bizonylat tételt
Rendszerparaméter : : BIZ_BARCODE_AUTOADD, E, N 1
13. Bizonylat tétel betöltési sorrendje szabályozható
Rendszerparaméter : BIZT_LOAD_ORDER, E, N, szám
Szám:
1: Ktghely
2: Munkasz
3: Ktgv
4: Cikksz
5: Cikknév
0: Rögzítés sorrend
14. Bizonylat kezelőben a saját telephely kiválasztása
Ha rendelkezünk esetlegesen több telephellyel, és ez fel is van rögzítve, ezt egy bizonylat elkészítésekor ki tudjuk választani a fejadatoknál.
15. Bizonylathoz egyéb azonosítót lehet rögzíteni
Könyvelés feladásban is felkerül
Dokumentum csatolása
Az egyes bizonylatokhoz, cikkekhez tudunk külön dokumentumokat, képeket felölteni.
Először a Rendszerbeállításokban be kell állítanunk, hogy hova mentse a rendszer a feltöltendő dokumentumokat.
Beállítások elvégzése után, ha belépünk pl. a Cikktörzs menüpotba, ráállunk egy cikkre majd alul a "Csatolt Dokumentumok" gombra kattintva megjelenik a feltöltő ablak.
Kiválasztjuk milyen típusú fájlt szeretnénk feltölteni.
Kiválasztjuk a feltöltendő fájl a számítógépünkről.
A megnevezés sorba megadjuk a dokumentum nevét.
Kiválasztjuk a betekintési jogot (pl. mindenki).
Majd az "F2 - Feltöltés" gombra kattintva feltöltjük a fájlt.
Bizonylat csatolmány betölthető, az előzmény bizonylatról
Ha az előző bizonylatunkon volt valamilyen csatolmány (szállítólevélen stb.), akkor azt egy gomb nyomásával be tudjuk az aktuális bizonylatra tölteni.
Csatolmányokat felhőben is lehet kezelni Rendszerparaméter: ATTACH_URL
Csatolmány útvonalban (ATTACH_PATH) elfogad környezeti változókra is hivatkozást
Ha végen belül például a megosztott mappa Google Drive, vagy OneDrive-on keresztül működik akkor meg tudunk adni pl. %userprofile% szerinti elérési útvonalat.
Billentyű és billentyűkombináció funkciók
Általánosan alkalmazható billentyű funkciók
1. Táblázat Excel-be kihelyezése
CTRL+E – olyan ablakrészben állva, ahol az adatok táblázatosan láthatóak (sorok és oszlopok), ott Excel-be történő kihelyezésre szolgál. Az adatok abban a formában kerülnek át az Excel-be, ahogy a képernyőn látjuk. (A jobb egérgombbal elérhető Export – XLS formátumba almenüponttal formázott Excel készül, többnyire plusz fejlécsorok létrehozásával.)
2. Táblázat rendezettsége
F6 – olyan ablakrészben, ahol valamely oszlopra rendezetten látunk adatokat, a rendezés másik oszlopra történő áthelyezésére szolgál. A különböző ablakokban a tartalmilag ott ésszerű oszlopok között lehet így váltani. Amelyik oszlopban a kulcs jelet látjuk, arra az oszlopra szól a rendezettség. Például cikktörzsben rendezhető: cikkszám, cikknév, cikkcsoport1, cikk kód.
3, Táblázat összes sor kijelölése / összes sorból kijelölés törlése
F9 – olyan ablakrészben, ahol van lehetőség sorok kijelölésére (pipa), az összes sor egyszerre történő kijelölésére szolgál.
CTRL+A – mint F9
CTRL+F9 – olyan ablakrészben, ahol van lehetőség sorok kijelölésére (pipa), az összes sorból a kijelölés egyszerre történő levételére szolgál, minden pipát töröl.
CTRL+SHIFT+A – mint CTRL+F9
4. Látható tizedes helyiértékek számának beállítása
SHIFT+F12 - adott szám formátumú, tizedest tartalmazó mezőben állva (például bizonylaton mennyiség mező) előhívható az alábbi választéklista, mellyel a látható tizedes helyiértékek számát határozhatjuk meg (1-től 5-ig).
További menüpontok
Van lehetőség dokumentum hozzácsatolásra, a ikonra kattintás után. Működése megegyezik ez előbbiekben említett dokumentum csatoláshoz.