📧Üzenetkezelő

Az MRC asztalának bal alsó sarkában található illetve

Törzskarbantartás - Rendszertörzsek - Üzenet kezelő központ

Leírás

MRC rendszer rendelkezzen egy üzenet kezelési modullal, ahol szabadon lehet paraméterezni a belső üzenetek folyamatát.

Folyamat leírás

MRC Rendszer kiegészült egy központi üzenetkezelő központtal, ahol

  • Üzeneteket tudunk definiálni

  • Kioszthatjuk ügyintézőnek, költséghelynek, szerepkörnek, csoportnak, egyedi email címre

  • Engedélyezhetjük, tilthatjuk

  • Szakértői közreműködés szükséges, mert adatbázis szintre (trigger) visszük az üzenet küldést, elkészült üzenet paraméterezéséhez, elég az alkalmazás rendszergazda

  • Üzenet típusai

    • MRC belső üzenetkezelés

    • MRC feladatkiosztó modul

    • eMail küldés (SMTP szerver igénye van)

Karbantartás

Menüpont 3.8.11 Törzs karbantartás / Rendszer törzsek / Üzenet kezelő központ

Az alkalmazás rendszergazda jogosult az üzenet kezelést aktiválni, törölni és az üzenet címzetteit létrehozni, módosítani.

Álljunk rá a megfelelő üzenetre, majd nyomjuk meg az Üzenetet kapják ablak alatt lévő Új dolgozó, csoport gombot. Ennek hatására felugrik az alábbi karbantartó ablak.

Ebben tudjuk szabályozni, hogy az üzenet milyen formában kerüljön elküldésre:

  • MRC Üzenet

  • Feladat kiosztó

  • eMail

Az üzenethez címzettjének definiálhatunk:

  • ügyintézőt

  • ügyintéző csoportot

  • költséghelyet

  • szerepkört

Az ’Engedélyezve’ státusszal tudjuk az üzenet küldést ki-be kapcsolni.

Üzenet kezelő központ Az MRC rendszer rendelkezik egy központi üzenet kezelő központtal, ahol szabadon lehet paraméterezni a belső üzenetek folyamatát.

  • Üzeneteket tudunk definiálni.

  • Az üzenetküldést ki-be lehet kapcsolni (engedélyezni, tiltani).

  • Szakértői közreműködés szükséges, mert adatbázis szinten ( trigger ) működik az üzenet küldés. Elkészült üzenet paraméterezését önállóan elvégezheti az alkalmazás rendszergazda.

Az alkalmazás rendszergazda jogosult az üzenet kezelést a megfelelő kóddal aktiválni, törölni és az üzenet címzettjeit meghatározni.

Üzenetek ablakrész:

  • Kód/Név: az üzenetküldő funkciónak a programozók által előírt kódolt neve

  • Leírás: az üzenetküldő funkció tetszőleges leírása

  • Üzenet: szabad szöveg, az automatikus üzenet tárgyaként jelenik meg

  • Táblanév:

  • Trigger neve:

  • Státusz / Engedélyezve kapcsoló: az üzenetküldés be-kikapcsolása - Trigger:

Címzettek karbantartása

Álljunk rá a megfelelő üzenetkód sorára, majd nyomjuk meg az Üzenetet kapják ablakrész alján lévő Új dolgozó, csoport gombot. Az üzenethez címzettjének definiálhatunk:

  • ügyintézőt/dolgozót,

  • ügyintézői/dolgozói csoportot,

  • költséghelyet,

  • szerepkört,

  • egyedi vagy csoportos email címet.

Felvételt követően az ID az üzenet kezelő központon belüli egyedi azonosítója a címzettnek. Ezzel ugyan például egy dolgozó vagy egy szerepkör több ID-vel is előfordulhat a beállítások között, de nincs azonos ID-vel rendelkező egyetlen címzett sem.

Az adott címzetten állva módosítás kezdeményezésekor felugrik az Eseményhez tartozó felhasználók ablak.

A Küldés típusa kapcsolókkal tudjuk szabályozni, hogy az üzenet az adott címzettnek milyen formában kerüljön elküldésre:

  • MRC Üzenet: az MRC belső üzenetközpontján keresztüli üzenetek. Ilyen üzenet érkezését az MRC asztalán a fejléc sorban jobb oldalon látható Boríték ikon villogással jelzi. A Boríték ikonra történő kattintással az üzenet megtekinthető.

  • Feladat kiosztás: lsd. Feladat kiosztás - eMail: a cég belső email hálózatán keresztül küldött üzenetek. Az Outlook rendszerben az üzenet megtekinthető.

Az ’Engedélyezve’ státusz állításával tudjuk az üzenet küldést ki-be kapcsolni (kipipálva = bekapcsolva).

FONTOS! Ha ügyintézőt állítunk be üzenetközpontba eMail beállítással, akkor rendelkeznie kell a dolgozói törzsben email címmel. A beállított email-címre kap majd üzenetet.