🕹️
MR.C plus - Vállalatirányítási rendszer
  • 🕹️MR.C plus - Vállalatirányítási rendszer
  • 🗂️MR.C Általános ismertető
  • ℹ️Általános ismertető
    • 📥MR.C A rendszer telepítése
    • 📡Rendszer felépítése
    • 🏁MR.C Első indítás
    • 🖱️Folyamatok bemutatása
    • 🖥️Asztal felépítése
    • 🖍️Általános leírás
  • 📫NAV online adatküldés, adatexport
    • 📑NAV adatexport
    • 📨NAV online adatküldés
  • 📄Bizonylat kezelés
    • 📜Bizonylat_kezelés
    • 🧾Árajánlat
    • 📬Megrendelés
    • 📩Szállítólevél
      • 🚚Fuvarozás
    • 🛫Raktárközi mozgások, átminősítések
    • 🟰Számlázás
    • 📇Pénztár
    • 🏢Bank
    • 📚Egyéb (Iktatás, Szett, Szervíz)
    • 📦Leltárazás
    • 🗃️Adatböngészés
    • 🔐Igénylés, engedélyezés
  • 🧮Számvitel
    • 📝Manuális könyvelés
    • 💻Automata könyvelés
    • 📠Tárgyi eszköz nyilvántartás
    • 🔍Könyvelés böngésző
    • 🔓Zárás/Nyitás
    • ⬇️Importálás külső állományból
    • 📇Pénztárbizonylat létrehozása
  • 🔧Törzs karbantartás
    • 📔Cikktörzs/Jogcím
      • Csomagolás, göngyöleg
    • 📉Kedvezmények
    • 👤Ügyfél
    • 🗄️Számvitel
    • 📋Gyűjtő kategóriák (Ktgh...)
    • 🗂️Pénzügyi törzsek
    • 💰Árfolyam/Kamatok
    • 💾Rendszer törzsek
    • 🚛Gépjármű törzs
  • 📝Listák-Tervek-Segéd programok
    • 📈Listák-Statisztikák
    • 📊Táblázatos kimutatások
    • 👨‍💻Felhasználói kimutatások
    • 📕Cikk forgalomi statisztika
    • 👩‍💻Ügyfél forgalmi statisztika
    • 🩼Egyedi, segédprogramok
    • 📗Gazdasági tervek létrehozása
    • 📘Tervek Prognózisok kezelése
  • 📋Információs pult
    • 📊Információs pult
    • 📒Ügyintéző feladatai
    • 🎧Feladat diszpécser
    • 🔢Egyedi kimutatások
  • ✈️Turisztika
    • 📙Törzsadatok
    • ➗Előkalkuláció
    • ⚙️Karbantartó
    • 📓Kat. megrendelések (belföld, kiút)
    • 🗺️Rendezvényszervezés
    • 🛬Beautazás
    • 🧾Idegen árualap
    • 🏕️Belföld
    • 🏝️Kiutazás
  • ♻️Hulladékkezelés
    • ⚖️Mérlegjegykezelés
  • 🏭Termelés
    • 👓Áttekintés
    • 🔴Erőforrások kezelése
    • 🗓️Üzemi naptár
    • 🏗️Költséghelyek
    • 💽Költséghelyek adatkezelése
    • 🏣Homogén munkahelyek
    • 👷‍♀️Dolgozók
    • 📠Gépek
    • 🔄Műszakok
    • 🔧Erőforrás struktúrák kezelése
    • 🔗Csoportok
    • 🤝Csoportok kezelése
    • 🔣Műszak típusok
    • ⛑️Dolgozók
    • 📂Dolgozók alapadatai
    • 🙎Személyi adatok
    • 🎓Képzettség adatok
    • 🪪Szakképzettség adatok
    • 🔨Kiadott eszközök
    • 🧰Kiadott eszközök szerszámok karbantartás
    • 🛠️Gépek, munkahelyek
    • ⚒️Gépek, munkahelyek tartozékai
    • 🖥️Menü
    • ➕Előkalkuláció
    • 🔢Kalkuláció alapadat kezelés
    • ⤵️Lebontás
    • 🗃️Egyéb adatok
    • 📦Készletek
    • 💳Költségek részletezése
    • 💲Részletezés költség tételei
    • 🕹️Üzemirányítás
    • 🏁Munkaindítás
    • ⏏️Munkalap szűrés
    • ↩️Munkák átütemezése
    • ⏫Munkalap felvétel
    • 🖐️Munkalapok kezelése
    • ⏲️Idők füleslap
    • ⏱️Idők karbantartása
    • 🗜️Gyártóeszközök füleslap
    • ➰Szerszám módosítás
    • 📚Munka- és gépidő elszámolás
    • 📆Egyszerűsített munkaidő elszámolás
    • 📅Munkaidő
    • 🕗Gépidő
    • ⌨️Adminisztráció
    • 📉Statisztika
    • 📈Költségelszámolás
    • 👩‍✈️Fejsor létrehozása
    • 💹Bizonylatok átárazása
    • 📊Elemzés
    • 📫Bejelentések
    • 📩Bejelentés alapadatok kezelése
    • 📧Bejelentés speciális adatok
    • 🚧Munkatárgyak, tevékenységek
    • ❗Bejelentés munkatárgyak
    • 🏷️Főcím
  • 🔩Termelés irányítás
    • 🖲️Termelés irányítás
    • 🖲️Termelési alapadatok
    • 🖲️Gyártmány dokumentációk
    • 🖲️Az adatok kezelése
    • 🖲️Speciális lehetőségek
    • 🖲️Előkalkuláció
    • 🖲️Homogén munkahelyek
    • 🖲️Erőforrás rendelkezésre állások (gépi)
    • 🖲️Homogén munkaerők
    • 🖲️Erőforrás rendelkezésre állások (humán)
    • 🖲️Erőforrás költségek
    • 🖲️Technológiai műveletek
    • 🖲️Minőségi ellenőrzési adatok
    • 🖲️Termelés tervezés
    • 🖲️MRP manuális indítása
    • 🖲️MRP erőforrás szükséglet
    • 🖲️Termelés előkészítés
    • 🖲️Termelési javaslatok
    • 🖲️Beszerzési javaslatok
    • 🖲️Termelés
    • 🖲️Gyártási ütemezés
    • 🖲️Gyártás adminisztráció
    • 🖲️Anyag felhasználás
    • 🖲️Idő felhasználás
    • 🖲️Készre jelentés
    • 🖲️Költség elszámolás
    • 🖲️Készlet átértékelés
    • 🖲️Utókalkuláció
    • 🖲️Feladás számvitel
    • 🗄️Termelési alapadatok
    • 📐Termelés tervezés
    • ↪️Termelés előkészítés
    • ⌨️Termelés
    • ➖Költség elszámolás
  • ⤵️MRC adat export/import
    • 📥Archiválás
    • 👁️Archiv adatok megtekintése
    • 💾Adatállomány mentése
  • 📡Rendszerbeállítások
    • 👥Szerepkörök
    • 🖥️Rendszerbeállítások
    • 📂Bizonylat
    • ↗️Adatexport
    • ↙️Adatimport
  • 🏢Cég választás
  • 📧Üzenetkezelő
  • 📍Verzió lista
    • 🗄️Szervizcsomag tartalomjegyzék
    • 📦Szervizcsomag jegyzék
  • ⚖️Jogosultságok
    • ⚖️Jogosultságok
    • ⚖️Szerkesztői csoportok jogai
  • 🏷️Címkék
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

Export as PDF
  1. Bizonylat kezelés

Szállítólevél

PreviousMegrendelésNextFuvarozás

Last updated 10 months ago

Was this helpful?

Szállítólevél

Kimenő szállítólevél

Menü - Bizonylat kezelés - Szállítólevél - Kimenő szállítólevél

Kimenő szállítólevél előállításának menete

A Fejléc fülön megadjuk az alap adatokat:

  1. Beválasztjuk az vevőt akinek szállítunk. (Név, Telephely, Cím, Cél raktár...)

  2. Kiválasztjuk a fizetés módját, illetve a fizetési/áfa határidőket.

"Enter"-rel tovább lépve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:

  1. Kiválasztjuk a kért tételt (Cikkszám/Vonalkód),

  2. Megadjuk a mennyiséget,

  3. "Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak ahol megadhatjuk kedvezményeket (ha van), és a nettó vagy bruttó darab értéket.

  4. Tovább lépve megadhatjuk (valahol kötelezve van) a "Szállítási egység"-et illetve az "Azonosító"-t. (raktrárban való elhelyezkedése)

  5. Ezután további adatokat adhatunk meg: Pl. Munkaszám, Költséghely, Költség viselő, Beszállító, Szállítási határidő... stb.

  6. "F7" gomb lenyomásával hozzáadjuk a tételt a bizonylatunkhoz.

Ha minden adatot rendesen kitöltöttünk az "F2" gomb lenyomásával elmentjük a tételünket és kinyomtatjuk (F3).

Bejövő megrendelésből Szállítólevél

Menü - Bizonylat kezelés - Szállítólevél - Bejövő megrendelésből szállítólevél

Amikor megrendelést veszünk fel egy termékre, akkor a rendszer automatikusan foglalásba helyezi, ha a megrendelésben rögzített raktárban szabad készlet található ( min( megrendelés, szabad készlet ) ) .

Egy ügyfelünk több megrendelést is adhat, többféle termékre akár különböző időszakokra. Ezekből a rendelésekből tudunk teljesíteni a foglalások alapján, kimenő szállítólevélen. Válasszuk ki a Bizonylatkezelés / Szállítólevél / Bejövő megrendelésből -> Szállítólevél menüpontot.

Szállítólevél előállításának menete

  1. A lap megnyitása után a szűrő segítségével lehívjuk a bejövő megrendeléseket.

  2. Kiválasztjuk a szállítani kívánt megrendelés(eke)t.

  3. A kiválasztás után rákattintunk a "Bizonylat elkészítése" gombra (forgalmi lámpa).

  4. Ezután felugrik az elkészült kimenő szállítólevél, melynek adatait igény szerint módosíthatjuk, majd elmenthetjük az "F2-mentés" gombbal.

FIGYELEM ! Ha az elkészített bizonylat tételét módosítjuk, akkor soha se töröljük az eredeti tételt és vegyük fel újból, mert akkor a bizonylat tétel elveszti a kapcsolatát az előzményével! Mindig az F9-Módosít billentyűt használjuk !

Szállítól(k)ból Visszáru

Menü - Bizonylat kezelés - Szállítólevél - Szállító(k)ból Visszáru

Visszáru esetén ezzel az eljárással készítünk mínuszos számlát a kimenő szállításból, hogy eladási áron legyen visszafizetve az áru. (Automatikusan hivatkozik az eredeti kimenő szállítólevélre.)

Visszáru előállításának menete

  1. A lap megnyitása után a szűrő segítségével lehívjuk a kimenő szállítóleveleket.

  2. Kiválasztjuk a kimenő szállítólevelet, amit visszaküldenek.

  3. A kiválasztás után rákattintunk a "Bizonylat elkészítése" gombra (forgalmi lámpa).

  4. Ezután felugrik az elkészült kimenő szállítólevél, ahol a tételek fülön megadjuk mínuszosan a visszáru mennyiségét, majd az "F9-tétel módosítás" gombbal rögzítjük.

  5. Az "F2-mentés" gombbal elmentjük a szállítólevelet.

Bejövő szállítólevél

Menü - Bizonylat kezelés - Szállítólevél - Bejövő szállítólevél

Bejövő szállítólevél előállításának menete

A Fejléc fülön megadjuk az alap adatokat:

  1. Beválasztjuk az szállító adatait. (Név, Telephely, Cím, Cél raktár...)

  2. Megadjuk a külső bizonylatszámot.

  3. Kiválasztjuk a fizetés módját, illetve a fizetési/áfa határidőket.

"Enter"-rel tovább lépve automatikusan átlépünk a Tételek fülre:

  1. Kiválasztjuk a kért tételt (Cikkszám/Vonalkód),

  2. Megadjuk a mennyiséget,

  3. "Enter"-rel tovább lépünk és felugrik az "ÁRKALKULÁCIÓ" ablak ahol megadhatjuk kedvezményeket (ha van), és a nettó vagy bruttó darab értéket.

  4. Tovább lépve megadhatjuk (valahol kötelezve van) a "Szállítási egység"-et illetve az "Azonosító"-t. (raktrárban való elhelyezkedése)

  5. Ezután további adatokat adhatunk meg: Pl. Munkaszám, Költséghely, Költség viselő, Beszállító, Szállítási határidő... stb.

  6. "F7" gomb lenyomásával hozzáadjuk a tételt a bizonylatunkhoz.

Ha minden adatot rendesen kitöltöttünk az "F2" gomb lenyomásával elmentjük a tételünket és kinyomtatjuk (F3).

Kimenő megrendelésből Bevételezés

Menü - Bizonylat kezelés - Szállítólevél - Kimenő megrendelésből Bevételezés

Kimenő megrendelésből bevételezés előállításának menete

  1. A lap megnyitása után a szűrő segítségével lehívjuk a kimenő megrendeléseket.

  2. Kiválasztjuk a kimenő megrendelés(eke)t, amiből bevételezést szeretnénk előállítani.

  3. A kiválasztás után rákattintunk a "Bizonylat elkészítése" gombra (forgalmi lámpa).

  4. Ezután felugrik az elkészült bejövő bizonylat, ahol a bizonylatszám megadása után a menthetjük a tételünket.

  5. Az "F2-mentés" gombbal elmentjük a bizonylatot.

Egy lejárt kimenő megrendelést ki tudunk futtatni, az alul lévő zöld pipa segítségével.

Kimenő megrendelésből - visszaigazolás alapján

Menü - Bizonylat kezelés - Szállítólevél - Kimenő megrendelésből visszaigazolás alapján

Kimenő megrendelésből szállítólevél visszaigazolás alapján

Mérlegjegy készítés

Ez a lap jelenleg nem tartalmaz szöveget. Rákereshetsz a lap címére más lapok tartalmában, vagy megtekintheted a kapcsolódó naplófájlokat.

Mérlegjegyből - Kimenő szállító

Ez a lap jelenleg nem tartalmaz szöveget. Rákereshetsz a lap címére más lapok tartalmában, vagy megtekintheted a kapcsolódó naplófájlokat.

Mérlegjegy hulladék kezeléshez

Menü - Bizonylat kezelés - Szállítólevél - Mérlegjegy hulladék kezeléshez

Mérlegjegy készítésének menete

  1. Válasszuk ki, hogy melyik mérleghelyen kívánunk dolgozni.

  2. Állítsuk be a mérés irányát, ahogy átváltjuk változik az elkészítendő bizonylat típusa.

  3. Az "F4-új mérlegjegy" gomb megnyomásával vihetünk fel új mérlegjegyet.

  4. Válasszuk be az ügyfelet.

  5. Adjuk meg a gépjármű rendszámát, sofőrje nevét és a szállítólevél számát.

  6. A "mérlegről ovlasás" gombbal mérjük meg a gépjárművel.

  7. Az "F2-mentés" gombbal mentsük el az új mérlegjegyet.

Mérlegből beolvasás

Menü - Bizonylat kezelés - Szállítólevél - Mérlegből beolvasás

A mérleg beolvasással a mérlegeink értékeit tudjuk kiolvasni. A mérleg gombjai válthatunk az egyes mérlegek között, összegezhetjük azok értékét vagy nullázhatjuk.

📄
📩
19MB
Kimeno_szallitolevel.mp4
19MB
Bejovo_szallitolevel.mp4