💾Rendszer törzsek

Elemi adatok

Menü - Törzs karbantartás - Rendszer törzsek - Elemi adatok

Ebben a törzsben tudjuk a rendszerünk un. Elemi adatait karbantartani. Ezek az adatok lehetnek rendszer specifikus adatok, lehetnek felhasználástól függő adatok, és lehetnek a felhasználó részére egyedileg beállított adatok gyüjteménye.

Figyelem ! Kérje kollégáink segítségét a használatához !

Cikk típus

Menü - Törzs karbantartás - Rendszer törzsek - Cikk típus

A cikk típus a cikkeket

  • materiális, immateriális voltuk (anyag, szolgáltatás)

  • eredetük (vásárolt, saját előállítású)

  • felhasználásuk (alapanyag, félkész, gyártóeszköz, humán-gépi erőforrás a magasabb szintű termékek előállításánál)

alapján sorolja csoportokba.

Cikk típusok karbantartására szolgál. Felvihetünk új cikk típust az "Új adat" gombbal vagy módosíthatunk egy meglévőt a "Javítás" gombbal.

Naptár kezelés

Menü - Törzs karbantartás - Rendszer törzsek - Naptár kezelés

A rendszer naptárát szerkeszthetjük. Beállíthatjuk egyes napokra, hogy munkanap, pihenőnap vagy ünnepnap.

Üzemi naptár

Üzemi naptár beállítását egy hónapos ütemben egérhúzással tudjuk beállítani. Válasszuk ki a hónapot állítsuk, be a nap típusát (pl. Munkanap ), majd az egér bal gombjának folyamatos nyomvatartása mellett húzzuk végig a kívánt napokon.

Könyvelési időszak

Menü - Törzs karbantartás - Rendszer törzsek - Könyvelési időszak

Könyvelési időszak karbantartását tudjuk itt végrehajtani. Alapértelmezésben a rendszer az időszakokat, havi bontásban jeleníti meg. Lehetőség van egyéni elszámolású időszakokat is létrehozni ( pl fél hónap ). Minden könyvelendő bizonylat a teljesítés dátuma alapján határozza meg a könyvelési időszakot. Ha a teljesítés dátuma nagyobb, mint az aktuális könyvelési időszak akkor a teljesítés dátuma alapján állítja be a bizonylat könyvelési időszakát, ha kisebb akkor az aktuális könyvelési időszak lesz a mérvadó.

Áfa időszak beállítása

Menü - Törzs karbantartás - Rendszer törzsek - Áfa időszak beállítása

Áfa időszakokat állíthatunk be, amit a rendszer figyelembe vesz. Megadhatjuk az időszak kezdetét, végét, illetve hogy az áfa időszak aktív ebben az időtartoményban vagy lezárt.

Beállítás menete

  1. Állítsunk be egy kezdő és vég időpontot.

  2. Válasszuk ki, hogy aktív vagy lezárt áfa időszakot rögzítünk.

  3. Az "F7 - időszak hozzáadása" gombbal mentsük el.

Beállítás módosítása

  1. Kattintsunk a módosítani kívánt rekordra.

  2. Állítsuk át a aktív/lezárt kapcsolót.

  3. Nyomjuk meg a "Módosítás" gombot.

Címke törzs kezelés

Menü - Törzs karbantartás - Rendszer törzsek - Címke törzs kezelés

Új vonalkód cimkék felvitelére és a meglévők szerkesztésére szolgáló funkció.

Vonalkódnyomtató beállítása

1. Össze kell rendelni a címke nyomtató scriptet a nyomtatóval ( 3.8.6 menüpont )

A.) Már van beállított címke formátum

  • válasszuk ki a meglévőt ( címke módosítása )

  • másoljuk a ki a nyomtató scriptet ( Ctrl+C )

  • Kérjünk új sort ( F4)

  • Írjuk be a nevét, válasszuk ki a nyomtatót ( + gomb )

  • Script mezőbe másoljuk be az előzőleg vágólapra helyzett adatot ( Ctrl+V )

  • F2 mentés

B.) Még nincs ilyen címke

  • Lásd A,) pont F4 , csak a scriptet nekünk kell megírni ( vagy CompLOG )

2. Ezek után lehet beválasztani a címke nyomtatásnál ( bizonylat, cikk, stb ). az új címkét (nyomtatót)

Szöveg gyűjtemény

Menü - Törzs karbantartás - Rendszer törzsek - Szöveg gyűjtemény

Lehetőség van, előre definiált szövegeket rögzíteni a rendszerben, amiket bármelyik nyomtatásban meg lehet jeleníteni. Vannak előre kódolt szövegek pl.: felszólító levél, amit tetszés szerint módosíthatunk.

SQL lekérdezés gyűjtemény

Menü - Törzs karbantartás - Rendszer törzsek - SQL lekérdezés gyűjtemény

Lehetőség van, előre definiált SQL lekérdezéseket rögzíteni a rendszerben. Ezeket ebben a modulban lehet megtekinteni, felvenni, vagy módosítani. Továbbá lehetőség van script betöltésére file-ból, illetve a script szerkesztésére szövegszerkesztővel. A "F10-lista" gombbal megtekinthetjük az eddig elmentett SQL lekérdezéseket.

Interface keresztreferencia

Ez a lap jelenleg nem tartalmaz szöveget. Rákereshetsz a lap címére más lapok tartalmában, vagy megtekintheted a kapcsolódó naplófájlokat.

Törzsek frissítése

Cikktörzs frissítés ( Teljes )

Cikktörzs frissítés ( Részleges )

Listaár frissítés

Ügyféltörzs frissítés

Ügyfél egyedi árak

Ezek a lapok jelenleg nem tartalmaz szöveget. Rákereshetsz a lap címére más lapok tartalmában, vagy megtekintheted a kapcsolódó naplófájlokat.

Üzenet kezelő központ

Menü - Törzs karbantartás - Rendszer törzsek - Üzenet kezelő központ

Üzenetkezelő

Az MRC asztalának bal alsó sarkában található illetve

Törzskarbantartás - Rendszertörzsek - Üzenet kezelő központ

Leírás

MRC rendszer rendelkezzen egy üzenet kezelési modullal, ahol szabadon lehet paraméterezni a belső üzenetek folyamatát.

Folyamat leírás

MRC Rendszer kiegészült egy központi üzenetkezelő központtal, ahol

  • Üzeneteket tudunk definiálni

  • Kioszthatjuk ügyintézőnek, költséghelynek, szerepkörnek, csoportnak, egyedi email címre

  • Engedélyezhetjük, tilthatjuk

  • Szakértői közreműködés szükséges, mert adatbázis szintre (trigger) visszük az üzenet küldést, elkészült üzenet paraméterezéséhez, elég az alkalmazás rendszergazda

  • Üzenet típusai

    • MRC belső üzenetkezelés

    • MRC feladatkiosztó modul

    • eMail küldés (SMTP szerver igénye van)

Karbantartás

Menüpont 3.8.11 Törzs karbantartás / Rendszer törzsek / Üzenet kezelő központ

Az alkalmazás rendszergazda jogosult az üzenet kezelést aktiválni, törölni és az üzenet címzetteit létrehozni, módosítani.

Álljunk rá a megfelelő üzenetre, majd nyomjuk meg az Üzenetet kapják ablak alatt lévő Új dolgozó, csoport gombot. Ennek hatására felugrik az alábbi karbantartó ablak.

Ebben tudjuk szabályozni, hogy az üzenet milyen formában kerüljön elküldésre:

  • MRC Üzenet

  • Feladat kiosztó

  • eMail

Az üzenethez címzettjének definiálhatunk:

  • ügyintézőt

  • ügyintéző csoportot

  • költséghelyet

  • szerepkört

Az ’Engedélyezve’ státusszal tudjuk az üzenet küldést ki-be kapcsolni.

Üzenet kezelő központ Az MRC rendszer rendelkezik egy központi üzenet kezelő központtal, ahol szabadon lehet paraméterezni a belső üzenetek folyamatát.

  • Üzeneteket tudunk definiálni.

  • Az üzenetküldést ki-be lehet kapcsolni (engedélyezni, tiltani).

  • Szakértői közreműködés szükséges, mert adatbázis szinten ( trigger ) működik az üzenet küldés. Elkészült üzenet paraméterezését önállóan elvégezheti az alkalmazás rendszergazda.

Az alkalmazás rendszergazda jogosult az üzenet kezelést a megfelelő kóddal aktiválni, törölni és az üzenet címzettjeit meghatározni.

Üzenetek ablakrész:

  • Kód/Név: az üzenetküldő funkciónak a programozók által előírt kódolt neve

  • Leírás: az üzenetküldő funkció tetszőleges leírása

  • Üzenet: szabad szöveg, az automatikus üzenet tárgyaként jelenik meg

  • Táblanév:

  • Trigger neve:

  • Státusz / Engedélyezve kapcsoló: az üzenetküldés be-kikapcsolása - Trigger:

Címzettek karbantartása

Álljunk rá a megfelelő üzenetkód sorára, majd nyomjuk meg az Üzenetet kapják ablakrész alján lévő Új dolgozó, csoport gombot. Az üzenethez címzettjének definiálhatunk:

- ügyintézőt/dolgozót,

- ügyintézői/dolgozói csoportot,

- költséghelyet,

- szerepkört,

- egyedi vagy csoportos email címet.

Felvételt követően az ID az üzenet kezelő központon belüli egyedi azonosítója a címzettnek. Ezzel ugyan például egy dolgozó vagy egy szerepkör több ID-vel is előfordulhat a beállítások között, de nincs azonos ID-vel rendelkező egyetlen címzett sem.

Az adott címzetten állva módosítás kezdeményezésekor felugrik az Eseményhez tartozó felhasználók ablak.

A Küldés típusa kapcsolókkal tudjuk szabályozni, hogy az üzenet az adott címzettnek milyen formában kerüljön elküldésre:

- MRC Üzenet: az MRC belső üzenetközpontján keresztüli üzenetek. Ilyen üzenet érkezését az MRC asztalán a fejléc sorban jobb oldalon látható Boríték ikon villogással jelzi. A Boríték ikonra történő kattintással az üzenet megtekinthető.

- Feladat kiosztás: lsd. Feladat kiosztás - eMail: a cég belső email hálózatán keresztül küldött üzenetek. Az Outlook rendszerben az üzenet megtekinthető.

Az ’Engedélyezve’ státusz állításával tudjuk az üzenet küldést ki-be kapcsolni (kipipálva = bekapcsolva).

FONTOS! Ha ügyintézőt állítunk be üzenetközpontba eMail beállítással, akkor rendelkeznie kell a dolgozói törzsben email címmel. A beállított email-címre kap majd üzenetet.

Last updated